a

Compania

Suntem o companie de success, de aproape jumatate de secol croindu-ne un loc aparte in peisajul de business autohton. Arctic se numara astazi printre cele mai puternice si performante companiii din Romania, fiind totodata una dintre cele mai cunoscute si apreciate branduri romanesti.

Măsurile de prevenție aplicate pentru a proteja sănătatea angajaților noștri și pentru a ne păstra capacitatea de a opera

Compania Arctic urmărește îndeaproape evoluția epidemiei de Coronavirus 2019 (COVID-19) la nivel național și global. În calitate de lider al pieței de electrocasnice din România și de unul dintre cei mai importanți angajatori și exportatori ai României, sănătatea este prioritatea noastră principală și aplicăm cu cea mai mare responsabilitate toate măsurile de prevenție în toate facilitățile noastre. Obiectivul nostru principal este să asigurăm sănătatea și siguranța tuturor colegilor, părților interesate, partenerilor de afaceri și consumatorilor și, de asemenea, să depășim această perioadă plină de provocări, continuând livrarea de produse și servicii în termene acceptabile, la o capacitate predefinită, în conformitate cu strategia de continuitate a afacerii.

Încă din primele stadii ale pandemiei, Arctic a pus în aplicare un plan temeinic de pregătire și de acțiune în conformitate cu recomandările oficiale ale Ministerului Sănătății din România și cu măsurile care sunt puse în aplicare de către Grupul Arçelik. Arctic a implementat deja o serie de măsuri de prevenție, atât în sediul central, cât și în fabrici. Angajații au primit toate echipamentele de protecție necesare în lupta împotriva răspândirii Covid-19, în conformitate cu protocolul pandemic al companiei și recomandările autorităților.

Acțiunile companiei noastre își propun ca:

  • Directoratele de Producție și Operațiuni să își mențină un nivel normal de activitate. Astfel, clădirile vor rămâne deschise și angajatii vor veni la lucru ca de obicei, aplicându-se măsuri adecvate și suficiente de reducere a riscurilor (urmând recomandările autorităților competente, ITM si DSP);
  • Angajații de la birouri cărora natura activității le permite vor lucra de acasă, ca o măsură temporară. De asemenea, toți angajații cu situații vulnerabile (sarcină, boli cronice) vor beneficia de măsuri similare;
  • Ne așteptăm ca toți angajații Arctic să fie responsabili atât pentru sănătatea lor cât și pentru sănătatea celor din jurul lor și să aplice recomandările departamentului Resurse Umane, iar în cazul în care prezintă semne sau simptome ale bolii, să se prezinte la cabinetul medical pentru recomandări de specialitate;
  • În același timp, ne așteptăm ca partenerii și colaboratorii să respecte și să urmeze protocolul Arctic de prevenție, în acest sens, transmițându-se fiecăruia măsuri de protecție personalizate în funcție de specificul activității și serviciile oferite.

Reglementări organizatorice:

  • Arctic aplică restricții pentru călătorii, atât cu scop de business, dar și personal, la nivel local sau internațional. Actualizări la această masură sunt transmise de sediul central Arçelik și completate sau extinse la nivel local de Arctic, ca urmare a reglementărilor autorităților locale.
  • Restricții de acces: Toate persoanele (angajați, subcontractori, vizitatori, etc.), fără nicio excepție, se vor supune testării temperaturii corporale la intrarea în sediile companiei, măsură fiind implementată pentru prevenirea răspândirii virusului COVID-19. Camere termice și/sau termometre electronice sunt disponibile în toate punctele de acces. Dacă temperatura corporală depășește 37.3 grade (Celsius) – conform cu planul de acțiune al Grupului Arçelik, angajatului îi este oferită o mască de protecție și este condus într-un spațiu izolat pentru 15 minute, după care va fi testat din nou. Dacă temperatura depășește și de această dată 37.3 grade C, nu i se va permite accesul și va fi îndrumat către un cabinet medical extern. I se va permite accesul numai pe baza unei adeverințe medicale.
  • Restricții pentru vizite: Vizitele în interiorul și în exteriorul companiei sunt restricționate numai la cele cu scop obligatoriu, a căror limitare pot avea ca efect perturbarea continuității afacerii, de ex. livrările. Vizitele sunt aprobate numai de Directorul General. În cazul aprobării vizitei de către Directorul General, vizitatorii trebuie să urmeze Protocolul Pandemic Arctic. Dacă este necesară numai predarea documentelor, pachetelor etc., aceasta se va face în afara spațiului, direct persoanei căreia îi sunt destinate, cu respectarea măsurilor speciale de protecție a sănătății.
  • Toate reuniunile și întâlnirile publice din cadrul companiei sunt suspendate pe durata aplicării protocolului de pandemie. Angajaților li se recomandă cu tărie să evite orice întâlniri sociale precum conferințe, activități sportive, nunți, înmormântări și ceremonii, precum și deplasările care nu sunt necesare. În cazul în care mergeți în spații publice precum supermarket, unități medicale sau farmaceutice, vă recomandăm să utilizați echipament de protecție (mască și mănuși).

Facilitățile noastre

Facilitățile noastre de producție au implementat măsurile de prevenție necesare și recomandate, stabilite de Ministerul Sănătății și autoritățile locale de sănătate în fazele incipiente, cum ar fi:

  • Efectuarea triajului: Testarea temperaturii corpului înainte de intrare și la ieșirea din fabrică este obligatorie pentru toate persoanele. Implementăm un protocol clar, în baza căruia luăm toate măsurile adecvate dacă angajații sunt confirmați pozitiv (izolarea la domiciliu sau carantină instituționalizată) sau manifestă simptome respiratorii și / sau febră mai mare de 37.3 ° C și / sau stare generală afectată, în afara locului de muncă sau în timp ce se află la muncă.
  • În fabrici au fost delimitate zonele, iar pentru fiecare zonă există o echipă de criză.
  • Pentru o mai bună evidență a fost stabilită o procedură de urgență privind monitorizarea persoanelor.
  • Monitorizăm toți angajații, ținând cont de departamentul în care lucrează, zona de lucru, traseul autobuzului, numărul de la vestiar, locul de luat masa, zona de toaletă, zona de fumat / odihnă.
  • Este obligatoriu ca toți angajații să utilizeze același spațiu dedicat pentru anumite activități: vestiar, loc de luat masa, scaun de autobuz și loc pentru fumat / odihnă.
  • Facilitățile noastre sunt dezinfectate cu substanțe chimice rezistente timp de 30 de zile. La fiecare 2 ore mașina de dezinfectat spală toată suprafața cu soluție de hipoclorit de sodiu, concentrație de 10%.
  • Uscătoarele automate pentru mâini din toalete se înlocuiesc cu dispozitive pe bază de hârtie
  • Au fost instalate toalete ecologice suplimentare
  • Toate zonele companiei Arctic sunt dezinfectate, în general, o dată la 2 săptămâni. Au fost intensificate măsurile de curățenie și igienă, kituri pentru dezinfectare au fost amplasate în toate zonele de acces, în toate departamentele și spațiile comune. În zonele de acces au fost puse covoare dezinfectante (cu soluție de hipoclorit de sodiu, concentrație de 10%).
  • Toți angajații sunt rugați să păstreze distanța socială de minim 1,8 m.
  • de la mijlocul de transport către poarta de acces
  • la poarta de acces
  • în timpul luării meselor
  • când folosesc bancomatul, în interiorul și exteriorul fabricii
  • Sistemele de ventilație sunt închise și se utilizează ventilația cu aer proaspăt.
  • Toți angajații primesc zilnic măști de protecție și echipamente suplimentare, așa cum s-a stabilit cu echipa Health & Safety
  • Măsurile de igienă sunt afișate în zonele de acces și comunicate prin e-mail. Informații actualizate despre Covid-19 sunt transmise zilnic pe e-mail și afișate pe ecranele din fabrici. Kituri de igienă cu săpun, dezinfectant și mănuși sunt disponibile și toți angajații, vizitatorii sunt rugați să le folosească intens.
  • Mijloacele de transport sunt zilnic dezinfectate, iar numărul lor a fost dublat
  • Transportul angajaților este reorganizat pentru a asigura un spațiu de siguranță între angajați
  • Orarul mijloacelor de transport este reorganizat prin stabilirea a trei intervale de plecare-sosire, cu un interval de 10 minute între ele, cu scopul de a reduce aglomerarea și interacțiunea între oameni la intrarea-ieșirea din schimburi
  • Mijloacele de transport sunt dezinfectate înainte de fiecare schimb, de trei ori pe zi (transport normal) și de fiecare dată, înaintea unei comenzi de transport (ore de lucru suplimentare sau protocol). Șoferul are soluții de dezinfectare și va înmâna gel dezinfectant fiecărui angajat înainte de a păși în autobuz.
  • Fiecare angajat care utilizează un mijloc de transport pus la dispoziție de companie are obligația de a folosi mereu același mijloc de transport și aceeași banchetă/scaun din mijlocul de transport.
  • Se realizează periodic dezinfectarea mijloacelor de transport pentru angajați
  • Măștile sunt obligatorii în mijloacele de transport; Sunt desemnați responsabili pentru fiecare mijloc de transport, cu rol de monitorizare și raportare privind respectarea planului de igienă
  • Zonele special amenajate pentru fumat / odihnă vor fi folosite limitat, prin rotație, pentru a se evita crearea de grupuri mai mari de 10 persoane.
  • Intervalele stațiilor de lucru au fost separate prin separatoare de Plexiglas.
  • Este obligatorie utilizarea măștilor la toate stațiile din întreaga fabrică, chiar dacă se oferă viziere sau intervalele stațiilor de lucru sunt separate.
  • Toate camioanele, care descarcă/încarcă sunt dezinfectate prin porți special amenajate la intrările de camioane. Șoferii care încarcă/descarcă de la depozitele Arctic, angajații furnizorilor care livrează servicii în interiorul campusurilor Arctic, vizitatorii se supun procedurii de măsurare a temperaturii și au obligatoriu echipament de protecție (mască, mănuși). În caz contrar, accesul va fi interzis.  

Pe lângă zonele comune, măsurile și practicile care vor ajuta la păstrarea distanței sociale sunt implementate în toate unitățile de producție:

  • Toate sistemele noastre de lucru și metodele de petrecere a timpului liber sunt reorganizate, astfel încât colegii noștri să poată menține distanța necesară între ei.
  • Pauzele vor fi luate prin rotație, pentru a se evita crearea de grupuri
  • Numărul de schimburi și numărul de angajați aflați pe liniile de producție este redus. Orele de lucru sunt reorganizate pentru a se evita întâlnirea colegilor la efectuarea schimburilor.
  • Unitățile de asamblare sunt dezinfectate, lăsând un interval de timp între schimburi.
  • Programarea transportului pentru sosirea și plecarea la ore diferite pentru a permite distanțarea socială la porți.
  • Folosirea marcajelor speciale pentru accesul în spații și pentru traficul angajaților, pentru a evita aglomerarea.
  • Spațiile comune de trafic sunt marcate corespunzător, pentru păstrarea distanței sociale.
  • A doua poartă este deschisă pentru a permite ieșirea angajaților și păstrarea distanței.
  • Un tunel pentru dezinfectare a fost instalat, ca o măsură adițională de igienă
  • Serviciile cantinei au fost suspendate; Un loc de luat masa în aer liber a fost organizat în afara fabricii, pentru maximizarea distanțării dintre angajați
  • Accesul în vestiare – toți angajații sunt rugați să vină îmbrăcați în echipamentul de lucru și să folosească vestiarul doar pentru depozitarea lucrurilor personale. Scopul acestei măsuri este de a limita accesul simultan la maximum 30 de persoane; În plus, vom deschide noi vestiare în exterior. Dușurile vor fi închise și utilizarea lor este interzisă.
  • Birourile sunt despărțite de pereți de protecție (plastic, sticlă, lemn);
  • Se recomandă evitarea pe cât de mult posibil a spațiilor publice din interiorul clădirii și a birourilor
  • Zona de parcare este reorganizată: 60% din suprafața parcării Arctic va fi eliberată și va fi utilizată cu scopul deplasării persoanelor de la - către mijloacele de transport și zonele de intrare - ieșire. În acest sens, zona a fost reorganizată pentru a crea 3 coridoare vizibile delimitate și marcate cu linii galbene pentru a ghida oamenii să păstreze distanța socială de 1-2 m. Accesul mașinilor este interzis pe toată durata perioadei de aplicare a protocolului de prevenție.
  • Întâlnirile față în față dintre angajați sunt înlocuite cu mijloacele de comunicare online, pe cât de mult posibil.
  • În cazul întâlnirilor care au loc față în față, se solicită păstrarea distanței de 1,8 m.
  • Alte activități care implică grupuri de oameni (ex. training, recrutare) sunt suspendate până la momentul în care se va reveni la nivelul de siguranță necesar.

Service-urile noastre autorizate

  • Pentru a răspunde nevoilor clienților noștri, am luat măsuri suplimentare de prevenție, astfel încât rețeaua de service-uri Arctic continuă să funcționeze.
  • Toți angajații rețelei de service-uri Arctic poartă măști și mănuși și respectă măsurile de prevenție comunicate.
  • Se aplică trierea epidemiologică, pe măsură ce se aplică procedura de măsurare a temperaturii, în conformitate cu normele oficiale transmise de autorități.

Arctic - Covid updates

10 septembrie 2020 - Compania Arctic doneaza ventilatoare mecanice pentru terapie intensiva spitalelor din judetul Dambovita Vizualizeaza Descarca
18 mai 2020 - Informații actualizate privind măsurile adoptate în contextul Covid-19 Vizualizeaza Descarca
14 aprilie 2020 - Compania Arctic sprijină clienții seniori prin prioritizarea în service a solicitărilor și intervenție gratuită Vizualizeaza Descarca
2 aprilie 2020 - Compania Arctic donează produse electrocasnice în valoare de 1,4 milioane RON pentru spitalele din Romania Vizualizeaza Descarca
24 martie 2020 - Compania Arctic donează către Crucea Roșie Română 50 de mașini de spălat și 25 de frigidere pentru a sprijini lupta împotriva Coronavirus Vizualizeaza Descarca

Arctic, succesul unei companii autentic romanesti

Cu o istorie de aproape de jumatate de secol, Arctic este cel mai mare producator de electrocasnice din Romania si din Europa Continentala, fabrica de aparate frigorifice de la Gaesti producand pana in acest moment 36 de milioane de frigidere.

In anul 2019, Arctic a deschis o nouă fabrică în comuna Ulmi, județul Dâmbovița, construită în numai 17 luni, pe o suprafață de peste 700.000 m2, implementând cele mai recente inovații tehnologice și procese de automatizare specifice conceptului Industry 4.0. Prin integrarea aplicațiilor de tip IIoT (Industrial Internet of Things), inclusiv a echipamentelor inteligente, a dispozitivelor interconectate și a tehnologiilor de robotică cooperativă, aceasta va avea o capacitate de producție de 2,2 milioane de mașini de spălat pe an.

Incepand cu anul 2002, grupul Arcelik a investit peste 318 milioane de euro (inclusiv in noua fabrica de la Ulmi) in noi tehnologii, sisteme moderne de management al productiei, dar si in dezvoltarea capacitatii de productie.

Arctic este una dintre cele mai importante companii din Romania, cu peste 4.300 de angajati, inclusiv subcontractori. In prezent, 83% din productia totala Arctic este exportata in peste 85 de tari.

Compania Arctic detine in Romania trei branduri puternice – Arctic, Beko si Grundig, care ofera consumatorilor produse de inalta calitate, la standard international. In 2019, Arctic a fost certificat drept brandul de electrocasnice ce ofera cel mai bun raport calitate – pret de catre International Certification Association (ICERTIAS) demonstrand ca este unul dintre cele mai cunoscute si appreciate branduri romanesti.

Noua fabrica Arctic de la Ulmi este singura fabrica din Romania certificata LEED Platinum, o recunoastere a meritelor din domeniul productiei susutenabile.

Anul acesta, in cadrul Galei Business Review Awards 2020, fabrica de masini de spalat de la Ulmi a castigat premiul pentru “Innovator of the year”.

Anul 2020 a venit si cu o premiera pentru brandul Arctic: clasarea pe locul 1 in Topul 50 “Cele mai puternice branduri romanesti”, clasament anual realizat de catre revista BIZ in colaborare cu Unlock Research.


ISTORIE

Noua campanie de imagine „Arctic prezinta functii din viata ta" construieste pe ideea ca tehnologia ajuta consumatorii in viata de zi cu zi, creand functii special concepute sa le usureze treburile casnice. Functiile aparatelor electrocasnice sunt traduse intr-un limbaj accesibil si cu niste reprezentari vizuale sugestive, tocmai pentru a aduce tehnologia mai aproape de oameni.


Campania ♥️Arctic - „#efectularctic” a fost dezvoltata printr-un parteneriat cu MagiCAMP, asociatia care vine in ajutorul copiilor cu diagnostic oncologic din Romania. Arctic reprezinta vocea a patru proiecte MagiCAMP concepute pentru a oferi sprijin familiilor greu incercate: MagicLove, MagicMakers, Bursele Magic si Caravana Magic.

2019

Arctic continua procesul de repozitionare prin intermediul unor noi executii in cadrul platformei de comunicare „Stim familiile de romani din interior". Pentru a reitera longevitatea companiei in piata produselor electrocasnice din Romania, Arctic a initiat o colaborare cu Discovery Romania pentru a realiza un video de prezentare „How it’s made". Acest proiect a fost difuzat pe canalele Discovery si National Geographic, precum si pe retelele sociale, bucurandu-se de un real succes.

2018

Repozitionarea strategica a brand-ului culmineaza cu introducerea unui nou logo, slogan si manual de brand. Proiectul exprima viziunea ca, prin tehnologie, Arctic transforma provocarile zilnice din familie și treburile gospodaresti ale casei in clipe frumoase alaturi de cei dragi.

2017

Dupa parcurgerea unui proces de repozitionare strategica, Arctic lanseaza o noua platforma de comunicare menita sa ilustreze relatia emotionala dintre brand si consumatori.

2016

Arctic atinge pragul de 25 de milioane de frigidere produse la fabrica din Gaesti si sarbatoreste 45 de ani de activitate in Romania.

2015

Arctic lanseaza pachetul unic de servicii de garantie si mentenanta Arctic Dolce Vita ce ofera 1 an in plus de garantie si 20% discount la toate serviciile oferite de Arctic, timp de 10 ani.

2014

Arctic inaugureaza o noua linie de productie, isi extinde capacitatea de productie si devine astfel cel mai mare producator de aparate frigorifice din Europa Centrala, cu o capacitate anuala de productie de 2,6 milioane de unitati. Investitia realizata este de 21,9 milioane de euro, iar 10,2 milioane euro sunt ajutor de la stat, iar restul fondurile companiei.

2013

Arctic lanseaza gama de electrocasnice cu tehnologia TET, ce ofera consumatorilor solutii de economisire pe termen lung.

2012

Arctic lanseaza o noua gama de produse electrocasnice cu un design modern, ergonomic, dominat de accente si accesorii silver.

2011

Arctic sarbatoreste 40 de ani de activitate si isi consolideaza pozitia de lider pe piata de produse electrocasnice din Romania, atingand o cota de piata de 35%.

2010

Arctic lanseaza pentru prima data o gama de produse electrocasnice incorporabile.

2009

Arctic lanseaza Arctic Expert Line, prima platforma de asistenta telefonica pre si post-vanzare pentru produse electrocasnice.

2008

Arctic este prima companie din Romania care primeste premiul de excelenta TPM.

2007

Arctic inaugureaza o linie de productie pentru congelatoare orizontale, singura din cadrul grupului Arcelik.

2006

Arctic lanseaza noua gama Diffusion si implineste 35 de ani de activitate.

2005

Arctic lanseaza gama de televizoare si inaugureaza o noua linie de productie pentru aparate frigorifice.

2004

Grupul Arcelik achizitioneaza compania Arctic.

2002

Arctic este privatizata si listata la Bursa de Valori Bucuresti. BERD si Group Societe Generale devin actionari majoritari ca urmare a investitiei de 30 de milioane USD.

1997

Arctic adera la Protocolul de la Montreal si devine primul producator est-european care elimina freonul din procesul de productie.

1994

Arctic devine marca de frigidere reprezentativa pentru romani.

1990

Arctic realizeaza primul export in Franta.

1972

Se realizeaza prima productie de frigidere.

1970

Ia fiinta compania Arctic sub licenta Thomson Houston.

1968

VIZIUNE, MISIUNE SI VALORI


Respectam la nivel global Pentru ca suntem o companie ce sustine dezvoltarea durabila. Credem ca dezvoltarea economica sustenabila este posibila numai prin respectarea resurselor naturale si a mediului inconjurator. Pentru noi, confortul nu se rezuma doar la ambientul placut pe care il cream in casa fiecarui client, ci si la calitatea mediului exterior pe care ne straduim sa o pastram intacta.

Apreciem oamenii Suntem constienti de responsabilitate pe care o avem in calitate de jucator major al pietei de electrocasnice si de aceea respectul pentru angajati, pentru clienti si pentru actionari este si va fi intotdeauna prioritar. Intelegem nevoile de zi cu zi ale oamenilor si dezvoltam fiecare produs motivati de gandul ca putem schimba in bine viata a milioane de clienti.

Suntem respectati la nivel global Pentru ca intotdeauna ne stabilim obiective inalte cu scopul de a ne depasi continuu. Credem ca cea mai buna cale de a creste este aceea de a ne considera pe noi insine cel mai important competitor.





Valori


Cod de conduita


Arctic a implementat incepand cu luna ianuarie 2020 Noul Cod Global de Conduita, sub motto-ul „Regenerated for All”. Aceste principii si politici de business sunt cei mai importanti piloni in ceea ce priveste etica si valorile noastre fundamentale. In conformitate cu viziunea noastra corporativa „Respecting the World, Respected Worlwide”, urmarim imbunatatirea modului in care ne desfasuram activitatea noastra curenta, fara a ne abate de la aceste principii comune reglementate in Noul Cod de Conduita.

Cod Global de Conduita
Global Code of Conduct

Calitate. Productivitate. Performanta

In 2019, fabrica de masini de spalat de la Ulmi a castigat prestigiosul premiu „Lighthouse Network Factory" oferit de Forumul Economic Mondial. Prin aceasta recunoastere, a devenit unul dintre membrii comunitatii WEF Light House. La nivel mondial, doar 26 de astfel de fabrici au caștigat acest premiu pana in prezent, iar anul acesta numai 10 companii au primit aceasta recunoaștere. In plus, fabrica de masini de spalat rufe Arctic este prima fabrica ce a primit acest premiu in zona greenfield.

Calitatea produselor Arctic este printre altele si rezultatul investitiilor permanente in sistemele de management al productiei, fiind recunoscuta prin diferite certificari obtinute de-a lungul anilor precum: Certificarea Sistemului de Management al Calitatii, conform ISO 9001, pentru conformitea produsului cu standardele Europene EN 60335 pentru Directiva de joasa tensiune si EN 55014 cu privire la Compatibilitatea electromagnetica, in timp ce calitatea proceselor de productie este dovedita prin Certificarea Sistemului de Management de Mediu, conform ISO 14001, ISO 14064 standard international pentru inventarierea si verificarea Emisiilor de Gaze cu Efect de Sera (GHG) si certificarea sistemului de management al Energiei conform ISO 50001. Totodata, marcajul CE aplicat pe toate produsele Arctic atesta conformitatea cu legislatia UE.

In plus, Arctic este prima companie din Romania care a implementat sistemul TPM (Total Productive Maintenance), un sistem modern de management al productiei, dezvoltat de Japan Institute of Plant Maintenance, ce are ca obiectiv cresterea permanenta a productivitatii prin prevenirea pierderilor din ciclul de viata al fiecarui proces de productie. Dupa implementarea sistemului TPM, Arctic a inregistrat o crestere a eficientei generale a echipamentelor de la 68% la 85%. Compania a fost distinsa in 2010 cu Premiul pentru Excelenta pentru consistenta in TPM si in 2013 cu Premiul Special TPM Achievement.

Arctic este si primul producator din Romania care a primit distinctia Siemens Platinum Certificate pentru Eficienta Energetica in Productie.

La baza rezultatelor excelente obtinute de Arctic se afla preocuparea permanenta de a imbunatati performantele prin intermediul unor procese de control, printre care:

  • done Testarile si inspectiile liniei de productie.
  • done Auditul productiei prin testarea zilnica a 2% din totalul productiei.
  • done Inspectarea parametrilor de functionare a echipamentelor.
  • done Evaluarea conditiilor de depozitare a materiilor prime si a componentelor.
  • done Asistarea la incarcarea transporturilor.
  • done Testele de performanta pentru 1% din totalul productiei zilnice.
  • done Masuratorile 3D pentru imbunatatirea controlului calitatii dimensiunilor.
  • done Analiza datelor in timpul proceselor pentru a evita produsele neconforme.
  • done Auditul intern si al furnizorilor.
  • done Elaborarea documentelor de calitate: instructiuni, proceduri, planuri.
  • done Certificare ISO: OHSAS 18001, ISO 14001, ISO 9001, ISO 50001

Despre Arçelik Group

Arçelik Group

Arctic face parte din grupul Arçelik, unul dintre cei mai importanti jucatori europeni in industria de electrocasnice, la randul sau parte din cel mai mare holding privat din Turcia, Koç Group.

Fondat in 1955, Grupul Arçelik ofera servicii de productie, marketing si post-vanzare pentru sectoarele bunurilor de folosinta indelungata si a electronicelor de consum, ca subsidiara a Koç Holding.

Compania detine 23 unitati de productie in Turcia, Romania, Rusia, China, Africa de Sud, Bangladesh, Pakistan, India si Thailanda. Cu peste 30.000 de angajati in intreaga lume si 35 de birouri de vanzari si marketing in intreaga lume, Arçelik ofera produse si servicii sub 13 branduri diferite (Arçelik, Beko, Grundig, Defy, Arctic, Blomberg, Elektrabregenz, Leisure, Flavel, Altus, Dawlance, Voltas si Singer) in 146 de tari.

In anul 2019, Arcelik a fost recunoscuta inca o data pentru eforturile sale de a promova sustenabilitatea de catre Dow Jones Sustainability Index (DJSI). DJSI reprezinta standardul de aur pentru performanța durabila a celor mai mari companii din lume. Fiind singura companie industriala din Turcia listata in DJSI la Emerging Markets Category timp de trei ani consecutivi, Arçelik conduce acum industria in SAM Corporate Sustainability Assesment (CSA). Acest fapt este bazat pe punctajul total de sustenabilitate din 2019.

Liderul absolut in ceea ce priveste cererile depuse pentru eliberarea de brevete de inventie in Turcia, Grupul Arçelik este singura companie turceasca din cele 200 de companii semnatare ale Tratatului International de Cooperare in domeniul brevetului (PCT), tratat administrat de Organizatia Mondiala a Proprietatii Intelectuale din ultimii 5 ani.

Pentru mai multe informatii, va rugam sa vizitati www.Arçelikas.com.

Cariere

Povestea de succes a unei companii puternice precum este Arctic nu poate trece testul timpului daca nu este sustinuta de o echipa matura si unita. In cadrul companiei Arctic lucreaza peste 4.400 de angajati consolidati intr-o echipa puternica, dedicata si experimentata. Arctic investeste constant in dezvoltarea echipei si in imbunatatirea conditiilor de munca, dar si in programe de dezvoltare profesionala pentru angajati.
Strategia de resurse umane a companiei include: instruirea si dezvoltarea profesionala, comunicarea interna, managementul Performantei, planurile de succesiune, mobilitatea ocupationala interna si internationala, sanatatea angajatilor si securitatea muncii. De altfel, sistemele si practicile de resurse umane Arctic sunt integrate si in conformitate cu politicile si aplicatiile de resurse umane ale Grupului Arçelik si Koç.

Misiunea Arctic este de a continua sa dezvolte si sa consolideze echipa pentru a mentine pozitia de lider pe piata si a pastra standardele ridicate impuse in ultima jumatate de secol.


Doresti sa te alaturi echipei Arctic?

Cautam intotdeauna cei mai buni candidati. Completeaza formularul de cariera si trimite-ne CV-ul si o scrisoare de intentie in care sa specifici domeniul de interes.

Daca vrei sa aplici cunostintele dobandite in timpul anilor de studiu si sa petreci 3 saptamani alaturi de noi, acceseaza formularul de cariera si trimite-ne CV-ul tau, mentionand in subiect “Stagiu de practica”. CV-ul tau va fi salvat in baza noastra de date, iar in momentul in care se va face selectia aplicatiilor, un consultant de resurse umane te va contacta.

Toate aplicatiile vor fi tratate in regim de stricta confidentialitate si inregistrate in baza noastra de date. Odata ce aplicatia ta a ajuns la Departamentul de Resurse Umane, vei primi un raspuns de confirmare a inregistrarii ei in baza de date.

Mult succes!

Anunturi publice

Anunt etapa incadrare - Alimentare cu apa din subteran in scop tehnologic Vizualizeaza Descarca

Presa

Fii la curent cu ultimele noutati din Lumea Arctic sau cauta un eveniment din arhiva noastra.

2020

Fii la curent cu ultimele noutati din Lumea Arctic sau cauta un eveniment din arhiva noastra.

17 martie 2020 - Arctic dezvăluie tehnologia de ultimă generație
din fabrica viitorului de la Ulmi
Vizualizeaza Descarca
16 martie 2020 - Compania Arctic aplică măsuri suplimentare de prevenție
în vederea limitării efectelor epidemiei de Coronavirus
Vizualizeaza Descarca
20 martie 2020 - Grupul Arçelik și compania Arctic comunică măsurile de prevenție aplicate în vederea limitării efectelor epidemiei de Coronavirus
Vizualizeaza Descarca
24 martie 2020 - Compania Arctic donează către Crucea Roșie Română 50 de mașini de spălat și 25 de frigidere pentru a sprijini lupta împotriva Coronavirus Vizualizeaza Descarca
2 aprilie 2020 - Compania Arctic donează produse electrocasnice în valoare de 1,4 milioane RON pentru spitalele din Romania
Vizualizeaza Descarca
14 aprilie 2020 - Compania Arctic sprijină clienții seniori prin prioritizarea în service a solicitărilor și intervenție gratuită
Vizualizeaza Descarca
17 aprilie 2020 - Respect pentru linia 1 – o mișcare de solidaritate inițiată de Compania Arctic
Vizualizeaza Descarca
10 septembrie 2020 - Compania Arctic doneaza ventilatoare mecanice pentru terapie intensiva spitalelor din judetul Dambovita
Vizualizeaza Descarca

2019

Fii la curent cu ultimele noutati din Lumea Arctic sau cauta un eveniment din arhiva noastra.

Arctic a fost votat brandul de electrocasnice
ce ofera cel mai bun raport calitate-pret
Vizualizeaza Descarca
Arctic prezinta functii din viata ta printr-o
campanie dedicata
Vizualizeaza Descarca
Arctic anunta prima fabrica
Industry 4.0
Vizualizeaza Descarca
Arctic anunta deschiderea unui centru national
de distributie cu o suprafata de 20.000 m2
Vizualizeaza Descarca
Arctic LEED Platinium
Vizualizeaza Descarca
Arctic lanseaza campania ♥️ Arctic printr-un
parteneriat cu MagiCAMP
Vizualizeaza Descarca

2018

Fii la curent cu ultimele noutati din Lumea Arctic sau cauta un eveniment din arhiva noastra.

BEI sprijina construirea unei noi fabrici Arctic in Romania Vizualizeaza Descarca

2017

Fii la curent cu ultimele noutati din Lumea Arctic sau cauta un eveniment din arhiva noastra.

Arctic anunta numirea unui nou Director General Vizualizeaza Descarca
Arctic isi extinde activitatea in Romania cu o noua investitie Vizualizeaza Descarca
Arctic sustine primele clase de invatamant dual din judetul Dambovita Vizualizeaza Descarca
Arctic suporta cheltuielile generate de transferul contributiilor sociale catre angajati Vizualizeaza Descarca

2016

Fii la curent cu ultimele noutati din Lumea Arctic sau cauta un eveniment din arhiva noastra.

Arctic lanseaza campania "Stim familiile de romani din interior" Vizualizeaza Descarca
"Stim familiile de romani din interior" o campanie manifest pentru familie Vizualizeaza Descarca
Arctic ofera o masa calda copiilor din Complexul de Servicii Sociale Vizualizeaza Descarca

2015

Fii la curent cu ultimele noutati din Lumea Arctic sau cauta un eveniment din arhiva noastra.

Arctic povestea de succes a 25 de milioane de frigidere in 45 de ani de activitate in Romania Vizualizeaza Descarca

2014

Fii la curent cu ultimele noutati din Lumea Arctic sau cauta un eveniment din arhiva noastra.

Arctic a numit un nou Director General Vizualizeaza Descarca

2013

Fii la curent cu ultimele noutati din Lumea Arctic sau cauta un eveniment din arhiva noastra.

2012

Fii la curent cu ultimele noutati din Lumea Arctic sau cauta un eveniment din arhiva noastra.

Arctic te provoaca sa castigi in joaca... cu Electronomic Vizualizeaza Descarca
Campania "Cumpara Arctic relaxat – 30 zile banii inapoi garantat" continua Vizualizeaza Descarca
Cumperi acum si iei decizia finala in 30 de zile Vizualizeaza Descarca
De Ziua Mondiala a Mediului Arctic te invata sa fii ECO Vizualizeaza Descarca
Economiseste timp, energie si bani cu Arctic Vizualizeaza Descarca

2011

Fii la curent cu ultimele noutati din Lumea Arctic sau cauta un eveniment din arhiva noastra.

Comunicat evolutie Arctic 2010 Vizualizeaza Descarca

2010

Fii la curent cu ultimele noutati din Lumea Arctic sau cauta un eveniment din arhiva noastra.

Comunicat Arctic 40 ani FINAL Vizualizeaza Descarca
Rezultate financiare 2009 Arctic Vizualizeaza Descarca

2009

Fii la curent cu ultimele noutati din Lumea Arctic sau cauta un eveniment din arhiva noastra.

Comunicat de presa Arctic rezultate financiare 2008 Vizualizeaza Descarca
Rezultate financiare 1H 2009 final Vizualizeaza Descarca

2008

Fii la curent cu ultimele noutati din Lumea Arctic sau cauta un eveniment din arhiva noastra.

Comunicat de presa post eveniment FDC Opening Session Vizualizeaza Descarca
Comunicat de presa rezultate financiare 2007 Vizualizeaza Descarca
Comunicat rezultate S1 Vizualizeaza Descarca
Filter Design Comunicat post eveniment final Vizualizeaza Descarca

2007

Fii la curent cu ultimele noutati din Lumea Arctic sau cauta un eveniment din arhiva noastra.

Comunicat de presa rezultate Arctic semestrul 1 Vizualizeaza Descarca
Comunicat de presa evaluare program CSR Vizualizeaza Descarca
Comunicat de presa program CSR Believe in U Vizualizeaza Descarca
Comunicat de presa rezultate financiare 2006 Vizualizeaza Descarca
Comunicat de presa Rezultate Q1 Vizualizeaza Descarca
Comunicat TPM final Vizualizeaza Descarca

2006

Fii la curent cu ultimele noutati din Lumea Arctic sau cauta un eveniment din arhiva noastra.

Arctic un exportator cu traditie Comunicat de presa Vizualizeaza Descarca
Comunicat de presa 20 iunie Campania de comunicare Arctic Vizualizeaza Descarca
Comunicat de presa estimare rezultate financiare 2006 Vizualizeaza Descarca
Comunicat de presa rezultate financiare 2005 Vizualizeaza Descarca

2005

Fii la curent cu ultimele noutati din Lumea Arctic sau cauta un eveniment din arhiva noastra.

Comunicat Arctic 35 ani Vizualizeaza Descarca
Comunicat donatie Vizualizeaza Descarca

AGA

Prezentare generala AGA
Desfasurarea Adunarilor Generale si respectarea drepurilor actionarilor Arctic SA

Adunarile generala a actionarilor Arctic S.A. reprezinta organul suprem de conducere al societatii, fiind formata din toti actionarii sau reprezentantii imputerniciti ai acestora. Dispozitii generale privind AGA se regasesc in Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, cu modificarile ulterioare.
Pagina web a Arctic poate furniza informatii necesare privind convocarea AGA si cu deciziile adoptate ulterior. Documentele suport sunt publicate pe website-ul arctic.ro si puse la dispozitia tuturor actionarilor.

Sectiunea dedicata Adunarilor Generale ale Actionarilor de pe website-ul Arctic poate contine informatii in legatura cu activitatea societatii, informatii ce pot fi accesate in mod gratuit si public. De asemenea, actionarii Arctic S.A. care doresc sa adreseze intrebari consiliului de administratie privind activitatea societatii inainte de momentul intrunirii AGA, iar informatiile se regasesc deja in sectiunea precizata mai sus, raspunsul se considera dat.

Hotararile AGA Arctic S.A. sunt obligatorii si pentru actionarii ce nu au participat la aceasta ori au votat impotriva. Pentru informatii suplimentare, va rugam sa ne contactati!

Adunarea Generala a Actionarilor din data de 15 februarie 2016.

Consiliul de Administratie al societatii ARCTIC S.A., cu sediul in Gaesti, str. 13 Decembrie nr. 210, jud. Dambovita, inregistrata la Registrul Comertului sub nr. J15/253/1991, Cod Unic de Inregistrare 933930, convoaca in data de 15 februarie 2016, la adresa din Bucuresti, Blvd. Dimitrie Pompei, nr. 10A, cladirea Conect, modul 1, et. 4, sector 2:


A. Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor ARCTIC S.A. (“AGEA”), incepand cu ora 9:00 am
B. Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor ARCTIC S.A. (“AGOA”) incepand cu ora 10:00 am

AGEA va avea urmatoarea Ordine de zi:


  • aprobarea dezvoltarii proiectului “Masini de Spalat – o Noua Fabrica Arctic”, cu conditia obtinerii de ajutor de stat prin schema de ajutoare de stat instituita prin Hotararea Guvernului nr. 807/2014 cu modificarile si completarile ulterioare.

  • aprobarea valorii totale a investitiei, atat cheltuieli eligibile cat si cheltuieli non-eligibile, pentru proiectul “Masini de Spalat – o Noua Fabrica Arctic”, in suma de maxim 472,50 milioane lei, fara TVA, echivalentul a 105 milioane Euro, fara TVA, (estimare facuta la un curs de schimb conventional de 1 euro= 4,5 ron).

  • probarea valorii totale a ajutorului de stat solicitat Ministerului Finantelor – Unitatea de Implementare a schemei de ajutor de stat instituita prin HG 807/2014, in suma de maximum 37,5 milioane euro, echivalentul a 168.75 milioane lei (estimare facuta la un curs de schimb conventional de 1 euro= 4,5 ron).

  • aprobarea renuntarii la dezvoltarea proiectului “Masini de Spalat – o Noua Fabrica Arctic” in ipoteza in care Cererea de acord de finantare nu este aprobata de autoritatile competente, iar Societatea nu obtine ajutorul de stat prin schema de ajutoare de stat institutita prin Hotararea Guvernului nr.807/2014, cu modificarile si completarile ulterioare.

  • diverse.

AGOA, cu urmatoarea ordine de zi:


  • aprobarea reinvestirii unei sume maxime de 70 milioane Euro, echivalent 315.00 milioane lei din profitul nerepartizat obtinut de Societate in anii financiari anteriori (pana la anul 2014 inclusiv), pentru asigurarea co-finantarii cheltuielilor eligibile si a celor neeligibile privind proiectul “Masini de Spalat – o Noua Fabrica Arctic”; suma finala fiind stabilita la momentul implementarii.

  • diverse.

La Adunarea Generala a Actionarilor vor putea participa actionarii inregistrati in Registrul Actionarilor la data de 31 Ianuarie 2016. Actionarii vor putea participa si vota prin reprezentare, in baza unei imputerniciri acordate pentru aceasta adunare generala.

Descarca mai jos:


Anunt pentru convocarea AGEA
Anunt pentru convocarea AGOA

Hotararea AGEA si AGOA ale Arctic S.A. din data de 15 februarie 2016

Descarca de mai jos fisierele aferente AGA:


Hotararea AGEA
Hotararea AGOA

Adunarea Generala a Actionarilor din data de 10 mai 2016.

Consiliul de Administratie al societatii ARCTIC S.A., cu sediul in Gaesti, str. 13 Decembrie nr. 210, jud. Dambovita, inregistrata la Registrul Comertului sub nr. J15/253/1991, Cod Unic de Inregistrare 933930,convoaca in data de 10 mai 2016, la adresa din Bucuresti, Blvd. Dimitrie Pompei, nr. 10A, cladirea Conect, modul 1, et. 4, sector 2:

A.      Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor  ARCTIC S.A. (“AGEA”), incepand cu  ora 10:00 am

B.      Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor  ARCTIC S.A. (“AGOA”) incepand cu ora 9:00 am

AGEA va avea urmatoarea Ordine de zi:

1.       Modificarea art.6.4. din Actul Constitutiv al Societatii, prin completarea listei cuprinzand obiectul de activitate cu codul CAEN – „4690 –  comert cu ridicata nespecializat”.

2.       Diverse

La Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor, vor putea participa actionarii inregistrati in Registrul Actionarilor pana la sfarsitul zilei de 30 aprilie 2016. Actionarii vor putea participa si vota prin reprezentare, in baza unei imputerniciri acordate pentru aceasta adunare generala.

AGOA, cu urmatoarea ordine de zi:

1.        aprobarea situatiilor financiare anuale ale Societatii si a contului de profit si pierdere pentru anul 2015;

2.       aprobarea rapoartelor Consiliului de Administratie si ale Auditorului extern al Societatii;

3.       eventuala stabilire a dividendului si plata acestuia catre actionari;

4.       aprobarea bugetului pentru anul 2016;

5.       prelungirea mandatelor urmatorilor membri ai Consiliului de Administratie si a mandatului presedintelui Consiliului de Administratie pana la data de 10 Mai 2018:

Levent Cakiroglu, cetatean turc, nascut la data de 03.04.1967 in Ankara, Turcia, domiciliat in cartier Acarlar, strada Marti Sokak Beykoz Konaklari nr.292, Beykoz-Istanbul, Turcia, identificat prin pasaport nr. S 01294599, emis de catre autoritatile turce la data de 19.11.2013, valabil pana la data de 19.11.2018;

Fatih  Kemal Ebiçlioğlu, cetatean turc, nascut la data de 26.08.1967 in Puturge,Turcia, domiciliat in Istanbul, cartier Kucuksu, Mesa Evleri, strada Yalniz Selvi nr.6 D:4-5 Cengelkoy, Uskudar, Turcia, identificat prin pasaport nr. S01187822, emis de autoritatile turce din Istanbul, la data de 04.11.2013, valabil pana la data de 04.11.2018;

Tulin Karabuk, cetatean turc, nascuta la data de 15.03.1965, in Bursa - Turcia, domiciliata in Istanbul Evleri, E1 Blok, Daire 9, Gokturk Eyup, Istanbul, identificata prin pasaport nr. U 04683073, emis de catre autoritatile din Eyup la data de 11.04.2012, valabil pana la data de 11.04.2022;

6.       Revocarea din functia de administrator a domnului Ismail Hakki Sagir, incepand cu data de 10  mai 2016;

7.       Numirea, incepand cu data de 10 Mai 2016, in functia de administrator a domnului: Cemal seref Oğuzhan Öztürk, cetatean turc, nascut la data de 08.02.1959, in Trabzon – Turcia, domiciliat in Istanbul, cartier Barbaros, strada Ahlat, complex rezidential Varyap Meridian,  bl. E2, nr. 1B D:11,  Atasehir,Turcia, identificat prin  pasaport nr.U 09321339, emis de autoritatile din Eyup la data de 16.06.2014, valabil pana la data de 07.01.2024. Mandatul acestuia va fi valabil pana la data de 10 Mai 2018.

8.       Numirea auditorului financiar extern si stabilirea duratei minime a contractului de audit financiar, precum si valoarea contractului incheiat cu societatea de audit.

9.       Diverse.

La Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor, vor putea participa actionarii inregistrati in Registrul Actionarilor pana la sfarsitul zilei de 30 aprilie 2016. Actionarii vor putea participa si vota prin reprezentare, in baza unei imputerniciri acordate pentru aceasta adunare generala.

Anunt pentru convocarea AGEA
Anunt pentru convocarea AGOA

Hotararea AGEA si AGOA ale Arctic S.A. din data de 10 mai 2016

Descarca de mai jos fisierele aferente AGA:


Hotararea AGEA
Hotararea AGOA

Adunarea Generala a Actionarilor din data de 05 Mai 2017

Consiliul de Administratie al societatii ARCTIC S.A., cu sediul in Gaesti, str. 13 Decembrie nr. 210, jud. Dambovita, inregistrata la Registrul Comertului sub nr. J15/253/1991, Cod Unic de Inregistrare 933930,convoaca in data de 05 Mai 2017, la adresa din Gaesti, str.13 Decembrie, nr.210, cod postal 135200, judetul Dambovita:

A.      Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor ARCTIC S.A. (“AGOA”), incepand cu orele 11:30 am

B.      Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor ARCTIC S.A. (“AGEA”), incepand cu orele 12:30 pm

AGOA va avea urmatoarea ordine de zi:

1.       aprobarea situatiilor financiare anuale ale Societatii si a contului de profit si pierdere pentru anul 2016;

2.       aprobarea rapoartelor Consiliului de Administratie si ale Auditorului extern al Societatii;

3.       eventuala stabilire a dividendului si plata acestuia catre actionari;

4.       aprobarea bugetului pentru anul 2017;

5.       prelungirea mandatului urmatorului membru ai Consiliului de Administratie pana la data de 05 Mai 2019:

-              HAKAN HAMDI BULGURLU, cetatean turc, nascut la data de 17.09.1972, in Oslo, Norvegia, domiciliat in Istanbul – Beykoz, Anadolu Hisari Mah, Korfez Cad. no. 75 34810 Turcia, identificat prin pasaport U 00218048, emis de autoritatile turce la data de 19.10.2010, valabil pana la 19.10.2020

6.       numirea auditorului financiar extern si stabilirea duratei minime a contractului de audit financiar, precum si valoarea contractului incheiat cu societatea de audit.

7.       Diverse.

La Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor, vor putea participa actionarii inregistrati in Registrul Actionarilor pana la sfarsitul zilei de 28 Aprilie 2017. Actionarii vor putea participa si vota prin reprezentare, in baza unei imputerniciri acordate pentru aceasta adunare generala.

AGEA va avea urmatoarea ordine de zi:

1.       Modificarea art. 6.4. din Actul Constitutiv al Societatii, prin completarea listei curpinzand obiectele de activitate cu codul CAEN: „6399 – Alte activităţi de servicii informaţionale n.c.a”, „7311 – Activităţi ale agenţiilor de publicitate”, „7312 – Servicii de reprezentare media

2.       Diverse

La Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor, vor putea participa actionarii inregistrati in Registrul Actionarilor pana la sfarsitul zilei de 28 Aprilie 2017. Actionarii vor putea participa si vota prin reprezentare, in baza unei imputerniciri acordate pentru aceasta adunare generala.

Convocarea AGEA
Convocarea AGOA

Adunarea Generala a Actionarilor din data de 05 Mai 2017

Consiliul de Administratie al societatii ARCTIC S.A., cu sediul in Gaesti, str. 13 Decembrie nr. 210, jud. Dambovita, inregistrata la Registrul Comertului sub nr. J15/253/1991, Cod Unic de Inregistrare 933930, convoaca in data de 05 Mai 2017, la adresa din Gaesti, str.13 Decembrie, nr.210, cod postal 135200, judetul Dambovita:

A. Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor ARCTIC S.A. („AGOA”), incepand cu orele 11:30 am;

B. Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor ARCTIC S.A. („AGEA”), incepand cu orele 12:30 pm

AGOA va avea urmatoarea ordine de zi:

1. aprobarea situatiilor financiare anuale ale Societatii si a contului de profit si pierdere pentru anul 2016;

2. aprobarea rapoartelor Consiliului de Administratie si ale Auditorului extern al Societatii;

3. eventuala stabilire a dividendului si plata acestuia catre actionari;

4. aprobarea bugetului pentru anul 2017;

5. prelungirea mandatului urmatorului membru ai Consiliului de Administratie pana la data de 05 Mai 2019:

- HAKAN HAMDI BULGURLU, cetatean turc, nascut la data de 17.09.1972, in Oslo, Norvegia, domiciliat in Istanbul – Beykoz, Anadolu Hisari Mah, Korfez Cad. no. 75 34810 Turcia, identificat prin pasaport U 00218048, emis de autoritatile turce la data de 19.10.2010, valabil pana la 19.10.2020

6. numirea auditorului financiar extern si stabilirea duratei minime a contractului de audit financiar, precum si valoarea contractului incheiat cu societatea de audit.

7. Diverse.

La Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor, vor putea participa actionarii inregistrati in Registrul Actionarilor pana la sfarsitul zilei de 28 Aprilie 2017. Actionarii vor putea participa si vota prin reprezentare, in baza unei imputerniciri acordate pentru aceasta adunare generala.

AGEA va avea urmatoarea ordine de zi:

1. Modificarea art. 6.4. din Actul Constitutiv al Societatii, prin completarea listei curpinzand obiectele de activitate cu codul CAEN: „6399 – Alte activităţi de servicii informaţionale n.c.a”, „7311 – Activităţi ale agenţiilor de publicitate”, „7312 – Servicii de reprezentare media

2. Diverse

La Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor, vor putea participa actionarii inregistrati in Registrul Actionarilor pana la sfarsitul zilei de 28 Aprilie 2017. Actionarii vor putea participa si vota prin reprezentare, in baza unei imputerniciri acordate pentru aceasta adunare generala.

Convocarea Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor din data de 05 Mai 2017

Convocarea AGEA

Convocarea Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor din data de 05 Mai 2017

Convocarea AGOA

Hotararea Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor din data de 05 Mai 2017

Hotararea AGEA

Hotararea Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor din data de 05 Mai 2017

Hotararea AGOA

Adunarea Generala a Actionarilor din data de 21 Iulie 2017

Consiliul de Administratie al ARCTIC S.A., cu sediul in Gaesti, str. 13 Decembrie nr. 210, jud. Dambovita, inregistrata la Registrul Comertului sub nr. J15/253/1991, Cod Unic de Inregistrare 933930, convoaca la data de 21 Iulie 2017, la adresa din Gaesti, strada 13 Decembrie, nr. 210, Judetul Dambovita:

A. Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor ARCTIC S.A. („AGOA”), incepand cu orele 11:30 a.m.;

B. Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor ARCTIC S.A. („AGEA”), incepand cu orele 12:30 p.m.

AGOA va avea urmatoarea ordine de zi:

1. Revocarea din functia de administrator a dnei Tulin Karabuk, cetatean turc, nascuta la data de 15.03.1965, in Bursa - Turcia, domiciliata in Istanbul Evleri, E1 Blok, Daire 9, Gokturk Eyup, Istanbul, identificata prin pasaport tip P nr. U 04683073, emis de catre autoritatile din Eyup la data de 11.04.2012 valabil pana la data de 11.04.2022.

2. Numirea in functia de administrator a dlui Mehmet Ragıp Balcıoğlu, cetatean britanic, nascut la data de 21 Septembrie 1967, in Istanbul - Turcia, domiciliat in cartier Uskumruköy, strada Kilyos, bloc 2, nr. 246/113, apartament 1, Sarıyer, İstanbul, identificat prin pasaport tip P, cod GBR, nr. 516917355, emis de autoritatile IPS la data de 4 octombrie 2013 valabil pana la data de 4 Februarie 2024. Noul administrator va avea un mandat valabil pana la data de 21 iulie 2019.

3. Diverse.

La Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor, vor putea participa actionarii inregistrati in Registrul Actionarilor pana la sfarsitul zilei de 12 Iulie 2017. Actionarii vor putea participa si vota prin reprezentare, in baza unei imputerniciri acordate pentru aceasta adunare generala.

Lista cuprinzand informatii cu privire la numele, localitatea de domiciliu si calificarea profesionala a persoanelor propuse pentru inlocuire pentru functia de administrator se afla la dispozitia actionarilor, putand fi consultata si completata de acestia la sediul societatii din Gaesti, Strada 13 Decembrie, nr.210, jud Dambovita.

AGEA va avea urmatoarea ordine de zi:

1. Modificarea articolului 20.1 al actului constitutiv al societatii pentru a reflecta detaliile de identificare ale noului administrator, numit prin Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor.

2. Imputernicirea Directorului General al Societatii sau a altei persoane, pentru a semna versiunea actualizata a actului constitutiv.

3. Diverse.

La Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor, vor putea participa actionarii inregistrati in Registrul Actionarilor pana la sfarsitul zilei de 12 Iulie 2017. Actionarii vor putea participa si vota prin reprezentare, in baza unei imputerniciri acordate pentru aceasta adunare generala.

Convocarea AGEA

Convocarea AGOA

Hotararea Generala a Actionarilor din data de 21 Iulie 2017

Hotararea AGEA

Hotararea AGOA

Convocari ale Adunarii Generale a Actionarilor

Convocarea AGEA

Convocarea AGOA

Hotarari ale Adunarii Generale a Actionarilor din data de 3 Mai 2018

Hotararea AGEA

Hotararea AGOA

Convocari ale Adunarii Generale a Actionarilor

Convocarea AGA

Hotarari ale Adunarii Generale a Actionarilor din data de 6 Mai 2019

Adunarea Generala a Actionarilor din data de 06 Mai 2019

Consiliul de Administratie al societatii ARCTIC S.A., cu sediul in Gaesti, str. 13 Decembrie nr. 210, jud. Dambovita, inregistrata la Registrul Comertului sub nr. J15/253/1991, Cod Unic de Inregistrare 933930, convoaca in data de 06.05. 2019, la adresa din Mun. Bucuresti, strada Gara Herastrau nr. 4D, et. 6, Sector 2:

Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor ARCTIC S.A. („AGOA”), incepand cu orele 11:30 am;

AGOA va avea urmatoarea ordine de zi:

1. aprobarea situatiilor financiare anuale ale Societatii si a contului de profit si pierdere pentru anul 2018;

2. aprobarea rapoartelor Consiliului de Administratie si ale Auditorului extern al Societatii;

3. eventuala stabilire a dividendului si plata acestuia catre actionari;

4. aprobarea bugetului pentru anul 2019;

5. prelungirea mandatului urmatorilor membrii ai Consiliului de Administratie pana la data de 06 Mai 2021:

- HAKAN HAMDI BULGURLU, cetatean turc, nascut la data de 17.09.1972, in Oslo, Norvegia, domiciliat in Istanbul – Beykoz, Anadolu Hisari Mah, Korfez Cad. no. 75 34810 Turcia, identificat prin pasaport U21343756, emis de autoritatile turce la data de 07.02.2019, valabil pana la 07.02.2029 si

- MEHMET RAGIP BALCIOGLU, cetatean britanic, nascut la data de 21.09.1967, in Istanbul – Turcia, domiciliat in cartier Uskumrukoy, str. Kilyos, bloc 2, nr. 246/113, ap. 1, Sariyer, Istanbul identificat prin pasaport tip P, cod GBR, nr. 516917355, emis de autoritatile IPS la data de 04 octombrie 2013 valabil pana la data de 04.02.2024.

6. numirea auditorului financiar extern si stabilirea duratei minime a contractului de audit financiar, precum si valoarea contractului incheiat cu societatea de audit.

7. Diverse.

La Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor, vor putea participa actionarii inregistrati in Registrul Actionarilor pana la sfarsitul zilei de 29.04.2019. Actionarii vor putea participa si vota prin reprezentare, in baza unei imputerniciri acordate pentru aceasta adunare generala.

Hotararea AGA

Informare actionari cu privire la desfasurare Adunarilor Generale ale Actionarilor din data de 28.04.2020:

Actionarii inscrisi in Registrul Actionarilor la data de referinta isi pot exprima si transmite votul cu privire la punctele aflate pe ordinea de zi ale AGA si prin corespondenta.

Formularele de vot pot fi obtinute de la sediul societatii, din Gaesti, strada 13 Decembrie, nr.210, judetul Dambovita, sau se pot descarca de pe website-ul societatii, atat in limba romana cat si in limba engleza, incepand cu data de 27.03.2020.

Formularul de vot prin corespondenta, completat si semnat de actionar va fi transmis in scris, in original la sediul societatii sau prin e-mail la adresa investitori@arctic.ro purtand semnatura electronica extinsa incorporata conform Legii 455/2001, astfel incat sa fie inregistrat ca fiind primit pana cel tarziu in data de 27.04.2020, ora 11. Indiferent de modalitatea de transmitere a formularului de vot prin corespondenta acesta trebuie sa contina mentiunea scrisa clar cu majuscule “FORMULAR DE VOT PRIN CORESPONDENTA PENTRU ADUNAREA GENERALA ORDINARA/EXTRAORDINARA DIN DATA DE 28.04.2020.

Formularul de vot prin corespondentava fi insotit de urmatoarele documente:

  • Copie act identitate, in cazul actionarilor persoane fizice;
  • Copie act identitate al reprezentatului/mandatarului, dupa caz;
  • Certificat constatator eliberat de Registrul Comertului sau orice document echivalent emis de catre o autoritate competenta din statul in care actionarul este inmatriculat legal, care atesta calitatea de reprezentant legal, prezentat in original sau copie conform cu originalul, in cazul actionarilor persoane juridice.
  • Documente care atesta calitatea de reprezentant legal actionarului persoana Juridica vor fi emise cu cel mult 2 luni inainte de data publicarii convocatorului AGA.
  • Documente prezentate intr-o alta limba decat romana si/sau engleza vor fi insotite de traducerea realizata de un traducator autorizat in limbile romana sau engleza.

In situatia in care actionarul care si-a exprimat votul prin corespondenta participa si personal sau prin reprezentant la AGA, votul prin corespondenta exprimat pentru AGA este anulat. In aceasta situatie, se va lua in considerare votul exprimat in sedinta personal sau prin reprezentant.

La completarea formularului de vot prin corespondenta actionarii trebuie sa tina cont de posibilitatea completarii actualizarii ordinii de zi, caz in care aceste documente vor fi actualizate si disponibilizate pana cel tarziu la date de 10.04.2020 orele 11.00.

Lista cuprinzand informatii cu privire la numele, localitatea de domiciliu si calificarea profesionala ale persoanelor propuse pentru functia de administrator se afla la dispozitia actionarilor la sediul Societatii si pe e-mail, in baza solicitarii transmise de actionari in acest sens la adresa investitori@arctic.ro.

In ceea ce priveste tinerea acestui eveniment societar, in contextul evolutiei situatiei generale de raspandirea COVID-19 si a implementarii de catre societate a unor masuri suplimentare de protectie si prevenire a acestei raspandiri, pentru a asigura continuitatea activitatii, in acord cu reglementarile adoptate de catre autoritatile competente precizam urmatoarele:

In ceea ce priveste tinerea acestui eveniment societar, in contextul evolutiei situatiei generale de raspandirea COVID-19 si a implementarii de catre societate a unor masuri suplimentare de protectie si prevenire a acestei raspandiri, pentru a asigura continuitatea activitatii, in acord cu reglementarile adoptate de catre autoritatile competente precizam urmatoarele:

Avand in vedere ca organizarea AGOA/AGEA din 28.04.2020, poate fi afectata de evolutia epidemiei de COVID-19, ARCTIC S.A. incurajeaza actionarii ca, pentru siguranta lor, sa evite deplasarile si sa ia in calcul exprimarea votului prin corespondenta, in special prin transmiterea formularului de vot prin corespondenta electronic, cu semnatura electronica extinsa incorporata, cu respectarea cerintelor de mai sus. De asemenea, adresam solicitarea actionarilor ca, in masura in care intentioneaza sa se prezinte fizic, personal sau prin reprezentant, la locul convocarii AGOA/AGEA din 28.04.2020, sa comunice aceasta intentie societatii pana la data de 24 aprilie, ora 16:00, la numarele de telefon 0245605010, 0372015010 sau in scris, la adresa de e-mail investitori@arctic.ro, pentru ca societatea sa ia masurile corespunzatoare de protectie si de prevenire a raspandirii epidemiei de COVID-19.

Hotararea AGOA.pdf

Hotararea AGEA .pdf

Convocator AGOA 28.04.2020

Summoning AGOA 28.04.2020

Convocator AGEA 28.04.2020

Summoning AGEA 28.04.2020

Formular de vot corespundenta AGOA 28.04.2020

Formular de vot corespundenta AGEA 28.04.2020

Corespondence voting form OGAM 28.04.2020

Corespondence voting form OGAM 28.04.2020

Buletin de vot secret AGOA 28.04.2020

Secret vot AGOA 28.04.2020

Situatii financiare anuale

In curand

Dividende

„ Urmare a hotararii Consiliul de Administratie, Arctic S.A. va informeaza ca in data de 03.05.2018, va avea loc Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor, in cadrul careia va fi supusa la vot distribuirea de dividende.

Suma propusa este de 70 milioane Euro (echivalent in LEI la cursul Bancii Nationale a Romaniei valabil la data Adunarii Generale) din rezultatul financiar acumulat nedistribuit al anilor financiari precedenti, in tot sau in parte dupa cum vor decide actionarii in cadrul sedintei, precum si:

  • aprobarea ca plata dividendelor sa se efectueze in termen de maxim 6 luni de la data la care Adunarea Generala a Actionarilor aproba distribuirea dividendelor;
  • aprobarea modalitatii de plata a dividendelor, in conformitate cu materialele puse la dispozitia actionarilor anterior sedintei.

Aducem atentiei dvs faptul ca valoarea unei actiuni, conform Actului Constitutiv, este de 0,1 RON. Informatiile sunt puse la dispozitia actionarilor in mod public, acestia putand consulta si Convocatorul AGOA publicat in sectiunea AGA 2018. Orice alte informatii suplimentare legate de plata dividendelor pot fi solicitate la urmatoarele date de contact:

Adresa: Arctic S.A., str.13 Decembrie nr.210, Gaesti, Judet Dambovita;
Telefon: 0245 605 010
Email: investitori@arctic.ro

Cadru legal

Brandul Arctic este inregistrat pe piata romaneasca inca din anul 1968. Trecerea din patrimoniul statului in proprietate privata a avut drept consecinta listarea companiei la Bursa de Valori Bucuresti. Acest lucru a determinat o crestere a exigentelor in materia transparentei pentru respectarea regulilor bursiere. Fiind o societate listata, Arctic S.A. respecta reglementarile normative impuse de Comisia Nationala de Valori Mobiliare si Bursa de Valori Bucuresti.

Arctic S.A. este o societate ce functioneaza in baza Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, fiind o societate pe actiuni.

In anul 2002, compania a fost cumparata de grupul turcesc Arcelik.

Intrebari frecvente

1. De ce actionarii nu primesc dividendele specifice unui anumit interval de timp?

Potrivit legii,dividendele se distribuie pe baza situatiilor financiare aprobate in Adunarea Generala a Actionarilor si a vointei societare.

Astfel, cadrul legal nu impune unei societati obligativitatea de a distribui dividende chiar daca intruneste conditiile necesare.
Actionarii, prin intermediul Adunarii Generale a Actionarilor, au posibilitatea de a decide plata dividendelor pe mai multi ani cumulativ.

Pot exista si situatii in care nu se recurge la distribuirea dividendelor, de exemplu in cazurile in care:

  • Compania a inregistrat pierderi;
  • fondul de rezerva nu a atins nivelul de 20% din capitalul social al Societatii;
  • profitul a fost reinvestit.

Pentru activitatea desfasurata in perioada 2012-2015, potrivit hotararilor AGA dividendele nu au fost distribuite. Astfel, acest aspect urmeaza sa fie pus in discutia actionarilor in cadrul Adunarilor Generale viitoare.

2. De ce numarul actiunilor lor nu creste in situatia in care se fac investitii noi?

Realizarea de noi investitii de catre societatea Arctic S.A. nu reprezinta o crestere a numarului de actiuni detinute de un actionar.

Numarul actiunilor creste sau scade in urma deciziilor luate in Adunarea Generala a Actionarilor, de exemplu, in cazul in care in Adunarea Generala a Actionarilor se decide majorarea capitalului social cu valoarea profitului obtinut de societate, emitand astfel actiuni noi.

Insa, legislatia garanteaza dreptul unui actionar de a creste ori micsora numarul de actiuni pe care il detine, prin tranzactionarea lor incheiand Contracte de cesiune.

Numarul total al actiunilor societatii Arctic S.A. nu variaza in functie de tranzactiile realizate intre actionari sau intre actionari si terte persoane.

Micsoararea numarului total de actiuni al societatii Arctic S.A. , precum si reducerea valorii nominale a actiunilor au loc numai prin Hotararea a Adunarii Generale a Actionarilor.

3. Cum pot instraina propriile actiuni catre o alta persoana in afara de actionarul majoritar al companiei, Ardutch?

A. Instrainarea actiunilor catre terte persoane.

Actionarul care doreste sa instraineze propriile actiuni catre terte persoane este obligat sa acorde celorlalti actionari Arctic S.A. prioritate la cumpararea actiunilor.

Astfel, actionarul trebuie sa inainteze Consiliului de Administratie al societatii Arctic S.A., o oferta de vanzare in care va fi indicat numarul actiunilor oferite si pretul de vanzare.

In termen de 5 zile de la data inregistrarii notificarii, la sediul Arctic S.A. va fi publicat pe o perioada de 5 zile un anunt privind oferta de vanzare, considerandu-se in acest fel ca ceilalti actionari au fost notificati cu privire la oferta de vanzare.

In termen de 15 zile de la inregistrarea ofertei de vanzare, actionarului ofertant i se va comunica daca ceilalti actionari au acceptat oferta de vanzare.

In cazul in care niciun alt actionar nu-si exprima intentia de a achitiziona actiunile vandabile, actionarul ofertant este liber sa ofere actiunile oricarui tert.

B. Operatiuni de vanzare/cumparare a actiunilor efectuate intre actionari.

De la procedeul expus mai sus exista si exceptii in care transferul actiunilor se realizeaza in mod liber prin intermediul unui Contract de cesiune, respectiv:

  • In cazul in care un actionar doreste sa achizitioneze actiuni detinute de catre alti actionari, facandu-le o oferta de cumparare;
  • In cazul in care un actionar doreste de vanda propriile actiuni, in mod direct, unui alt actionar, facandu-i o oferta de vanzare;

Aceleasi reguli se aplica fie ca este vorba de actionarul majoritar, fie ca este vorba de un alt actionar.

Orice instrainare a actiunilor societatii Arctic S.A. care se realizeaza prin nerespectarea procedurii expuse mai sus va fi nula de drept.

4. Cum pot cesiona actiunile catre actionarul majoritar al companiei?

Actionarul ofertant care doreste sa isi instraineze propriile actiuni catre actionarul majoritar al companiei va inainta catre acesta o oferta de vanzare, continand pretul de vanzare.
In cazul in care actionarul majoritar va fi de acord cu oferta primita, atunci cei doi actionari vor proceda la incheierea unui Contract de cesiune.

5. Ce fac in situatia in care certificatul de mostenitor nu cuprinde actiunile asupra carora era proprietar defunctul? Ce documente sunt necesare pentru a efectua modificarile in Registrul Actionarilor in caz de deces?
N.B. Sunt actionari care refuza sa faca un supliment la certificatul de mostenitor, justificand faptul ca nu sunt dispusi sa mai cheltuie alte sume de bani. Actiunile societatii Arctic S.A. sunt indivizibile, fiind recunoscut doar un singur proprietar pentru fiecare actiune.

Este necesar ca certificatul de mostenitor sa cuprinda la masa succesorala numarul total al actiunilor pe care le mosteneste persoana in cauza.

In cazul in care actiunile nu sunt incluse ca bunuri mobile in masa succesorala a defunctului, mostenitorii pot solicita notarului public emiterea unui certificat de mostenitor de suplimentare.

Pentru a intra in posesia actiunilor aferente certificatului de actionar mostenit, este necesar sa se indeplineasca procedura succesorala de pe numele fostului actionar, pe numele mostenitorului sau.

In cazul in care procedura succesorala a fost indeplinita, inscrierea in Registrul Actionarilor se face cu respectarea prevederilor legale, pe baza urmatoarelor acte:

  • cerere pentru efectuarea modificarilor in Registrul Actionarilor;
  • copie certificat de mostenitor (pentru persoanele fizice);
  • actul legal doveditor al calităţii de succesor, fiind obligatorie şi semnătura beneficiarului ori a mandatarului acestuia (pentru persoanele juridice);
  • copie a cartii de identitate a mostenitorului;
  • copie a certificatului de actionar al defunctului;
  • copie certificat de deces;
  • hotarare judecatoreasca de deschidere a succesiunii si/sau de impartire a masei succesorale, dupa caz;
  • intelegere intre mostenitori semnata de catre toti mostenitorii in fata unui notar public, pentru ca numai unul dintre ei sa beneficieze de actiuni, dupa caz.

6. Daca succesiunea defunctului nu este deschisa, succesibilii pot deveni actionari?

Pentru a intra in posesia actiunilor aferente certificatului de actionar mostenit, este necesar sa se indeplineasca procedura succesorala de pe numele fostului actionar, pe numele mostenitorului/mostenitorilor sai.

Potrivit HG 885/1995, inregistrarea modificarilor in Registrul Actionarilor, in caz de deces se realizeaza numai in baza certificatului de mostenitor.

7. Este posibil ca in cazul in care nu au fost repartizate dividendele, actionarul sa primeasca la schimb un produs?

Societatea ARCTIC S.A. nu recurge la distribuirea dividendelor in echivalent sau in natura.

Intrarea oricarui actionar in posesia unui produs fabricat sau comercializat de compania Arctic S.A. nu se poate realiza decat in conditiile generale de achizitionare a produselor, specifice oricarui consumator obisnuit.

Calitatea de actionar Arctic S.A. nu acorda un drept preferential la obtinerea unui produs.

8. Cine are obligatia de a plati contributia de 5,5,% CASS la incasarea de dividende?

Potrivit legislatiei in materie fiscala, actionarii vor datora incepand cu 1 ianuarie 2017 o contributie de 5,5% la asigurarile sociale de sanatate (CASS).

Astfel, actionarii vor datora catre bugetul de stat impozit pe profit in cota de 5%, la care se adauga contributia la asigurarile sociale de sanatate in cota de 5,5%.

Daca actionarul este indreptatit sa incasese plata dividendelor repartizate de societate, acesta va primi in realitate o suma diminuata cu valoarea aferenta impozitului si cotei CASS.

Chiar dacă subiect al impunerii este asociatul, plata efectivă a impozitului se face de către societate, prin reținere și vărsare în contul trezoreriei statului (sistemul reținerii la sursă).

9. Este obligatoriu ca un actionar ce primeste dividende, dar este inregistrat la autoritati ca neavand venituri, sa le declare?

Dividentul este generator de impozit pe venit cu retinere la sursa.

Potrivit Codului Fiscal, in cazul in care Societatea plateste dividendele catre un actionar, obligaţia de a reţine, declara si plăti impozitul pe dividende reţinut către bugetul de stat, revine Arctic S.A.

10. Ce documente sunt necesare pentru a incasa dividendele?

In cazul actionarilor persoane fizice, plata dividendelor se efectueaza pe baza cartii de identitate (buletin) a actionarului mentionat in Registrul Actionarilor.

Daca un actionar, persoana fizica, si-a schimbat numele si nu a solicitat efectuarea modificarilor in Registrul Actionarilor, de exemplu in caz de casatorie/divort, pe langa copie a actului de identitate , actionarul trebuie sa prezinte si copia certificatului de casatorie sau inscrisul doveditor al divortului – hot.judecatoareasca ori certificatul de divort eliberat de Notar.

Daca un actionar, persoana fizica, nu se poate prezenta personal la incasarea sumelor provenite din plata dividendelor (e.g. se afla in stare de invaliditate), incasarea dividendelor se poate face de catre o persoana imputernicita prin procura speciala autentificata de notar public, insotita de copie a actului de identitate al imputernicitului.

In cazul actionarilor persoane juridice, plata dividendelor se efectueaza prin transfer bancar, pe baza certificatului de inregistrare fiscal, si a codului IBAN comunicat in prealabil.

11. Ce se intampla in cazul in care un actionar nu se regaseste mentionat in Registrul Actionarilor?

Acţionarii sunt îndreptăţiţi să încaseze dividende sau să exercite orice alte drepturi care, potrivit legii, revin actionarilor numai daca sunt înscrişi în Registrul Actionarilor.

Daca urmare a solicitarii actionarului, acesta nu se regaseste metionat in Registrul Actionarilor, este posibil ca actionarul sa fi instrainat in trecut actiunile pe care le detinea.
In cazul in care actionarul nu se regaseste in aceasta ipoteza, il invitam sa transmita o adresa scrisa in vederea clarificarii situatiei, la urmatoarele date de contact:

Adresa: Arctic S.A., str.13 Decembrie nr.210, Gaesti, Judet Dambovita,

E-mail: office@arctic.ro

12. Eliberarea extraselor din Registrul Actionarilor

Potrivit dispozitiilor legale. Actionarii au dreptul de a primi certificate privind datele inscrise in Registrul Actionarilor, la cerere si pe cheltuiala lor. Certificatele sunt puse la dispozitia actionarilor de catre administratorii, respectiv membrii directoratului prin intermediul persoanelor imputernicite.

Extrasul din Registrul Actionarilor confirma calitatea unei persoane de detinator de actiuni in Registrul Actionarilor.

Arctic S.A. elibereaza extrase din Registrul Actionarilor pe baza unei cereri a mostenitorului, in vederea includerii in masa succesorala a actiunilor defunctului.

Colectare deseuri

Informatii pentru utilizatorii de echipamente de electrice si electrocasnice privind colectarea si eliminarea deseurilor in conditii de protectie a mediului a deseurilor

Toate produsele Arctic comercializate in Romania sunt in conformitate cu legislatia europeana si nationala privind deseurile de echipamente electrice si electrocasnice.

Produsele sunt marcate cu simbolul de sortare selectiva a deseurilor electrice si electronice (DEEE), ceea ce inseamna ca toate produsele electrocasnice ce poarta acest semn trebuie colectate separat de alte tipuri de deseuri.

Echipamentele electrice si electrocasnice pot contine in elementele sale constitutive substante potential periculoase, non-biodegradabile. O astfel de colectare separata constituie modalitatea cea mai eficienta de garantare a respectarii nivelului de protectie a mediului si a sanatatii umane.

Produsele Arctic sunt fabricate cu piese si materiale de inalta calitate care pot fi reutilizate si sunt potrivite pentru reciclare. Utilizatorii trebuie sa contribuie in mod activ la succesul acestui tip de operatiune.

Legislatia interzice eliminarea DEEE impreuna cu deseurile menajere normale si alte dsşeuri la sfarşitul duratei de viata a produsului. Compania Arctic S.A. contribuie in mod activ la cresterea nivelului de informare a consumatorilor sai, incurajand predarea tuturor produselor electrocasnice folosite la centrul de colectare pentru reciclarea echipamentelor electrice si electronice.

Arctic S.A. vine in sprijinul utilizatorilor care doresc sa se debaraseze responsabil de DEEE, fiind unul dintre membrii fondatori ai organizatiei colective RoRec, cu atributii in colectarea, reutilizarea, reciclarea si valorificarea acestor tipuri de deseuri.

Pentru a afla cum se pot debarasa corect de DEEE ori pentru a afla mai multe informatii despre importanta colectarii si reciclarii, utilizatorii pot apela TelVerde 0800 444 800 (apel gratuit in toate retelele de telefonie), numar de telefon pus la dispozitie de RoRec ori pot accesa urmatorul link: www.rorec.ro


  • Nota de informare a actionarilor cu privire la protectia datelor cu caracter personal (RO)
  • Shareholders privacy notice (EN)

Nota de informare a actionarilor cu privire la protectia datelor cu caracter personal


Conform cerintelor legale in materie de prelucrare a datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, Societatea Arctic S.A. (denumita In continuare "Societatea"), cu sediul social in Romania, judet Dambovita, Gaesti, str. 13 Decembrie, nr. 210, inregistrata la Registrul Comertului sub nr. J15/253/1991, are obligatia de a administra in conditii de siguranta si numai pentru scopurile specificate, datele personale pe care ni le furnizezi in legatura cu calitatea ta de actionar sau reprezentant al acestuia.

Prezenta Nota de informare descrie modul in care societatea utilizeaza, distribuie, protejeaza si prelucreaza datele cu caracter personal pe care le poate colecta in contextul organizarii unitare a evidentei actionarilor si actiunilor societatilor comerciale pe actiuni, in legatura cu urmatoarele categorii de persoane vizate:

  • Actionarii sai, persoane fizice;

  • Reprezentantii legali ai actionarilor sai persoane juridice;

  • Imputernicitii generali sau speciali, cesionarii sau succesorii actionarilor societatii;

Pentru ce vom folosi datele tale (scopurile prelucrarii) si pe ce ne bazam atunci cand le folosim (temei legal)?

Societatea utilizeaza datele tale cu caracter personal pentru a indeplini obligatiile legale privind organizarea unitara a evidentei actionarilor si actiunilor societatilor comerciale pe actiuni, pentru urmatoarele scopuri:

  • Inregistrarea in Registrul Actionarilor, modificarea/rectificarea unor informatii cu privire la actionarii existenti; eliberare extras din Registrul Actionarilor;

  • Verificarea statutului de actionar;

  • Instrainarea valabila a actiunilor;

  • Eliberarea certificatului de actionar;

  • Calculul, inregistrarea, distribuirea si plata dividendelor conform numarului de actiuni detinute de fiecare actionar in parte, potrivit Hotararii Adunarii Ordinare a actionarilor, cu respectarea dispozitiilor  legale;

  • Convocarea si desfasurarea sedintelor Adunarii Generale a Actionarilor;

  • Expedierea procurilor speciale si/sau a buletinelor de vot si/sau a formularelor de vot prin corespondenta si/sau a buletinelor de reprezentare in cadrul Adunarilor Generale ale Actionarilor;

  • Furnizare informatii utile, mentinerea comunicarii cu actionarii;

  • Asigurarea masurilor de securitate necesare;

  • Indeplinirea altor obligatii legale ale companiei cum ar fi raportarile companiei, auditul si managementul riscurilor.


Ce date cu caracter personal folosim?


  • Date personale de identificare: nume, prenume, CNP (daca este cazul, echivalentul acestuia, potrivit legislatiei nationale aplicabile), seria si numarul actului de identitate (carte de identitate, pasaport buletin/carte de identitate pentru cetatenii români sau, dupa caz, pasaport/permis de sedere pentru cetatenii straini), locul si data nasterii, domiciliul si resedinta (pentru persoanele cu alta cetatenie decât cea româna, se precizeaza, daca este cazul, si data de la care persoana si-a stabilit resedinta In România cetatenia);

  • Detalii personale financiare: informatii legate de contul bancar; detalii privind dividendele;

  • Calitatea detinuta, In baza careia are loc prelucrarea (actionar, reprezentant legal al actionarului, Imputernicit special sau general al actionarului, succesor, cesionar, etc);

  • Opiniile, Intrebarile adresate operatorului, potrivit calitatii detinute;

  • Informatii privind actiunile si modificarile In detinerea proprietatii asupra actiunilor, (indiferent de natura juridica a transmiterii proprietatii - cesiune, succesiune si altele),

  • Detalii din actele pe baza carora se certifica inregistrarile operate si calitatea detinuta;

  • Detalii privind organizarea Adunarii Generale Ordinara/Extraordinara (detalii privind votul prin corespondenta; rapoarte si situatii financiare anuale, etc);

  • Semnatura olografa si electronica (se poate prelucra semnatura electronica extinsa incorporata conform Legii 455/2001, in cazurile in care actionarii inscrisi in Registrul Actionarilor au posibilitatea sa isi exprime si sa transmita votul cu privire la punctele aflate pe ordinea de zi ale Adunarii Generale a Actionarilor si prin corespondenta);

  • Date de contact (adresa, telefon, e-mail).


De asemenea, pe durata accesului in incinta societatii in calitatea ta de vizitator, se prelucreaza date cu caracter personal, in scop de monitorizare/securitate a persoanelor, spatiilor si bunurilor, prin accesul la sisteme de supraveghere video (operatiuni de prelucrare imagini video), si prin cartele acces ori Registre privind accesul persoanelor.


Cui vom transmite datele tale cu caracter personal?


In vederea asigurarii confidentialitatii, datele tale cu caracter personal vor fi colectate doar de catre persoanele care necesita sa cunoasca astfel de informatii avand in vedere responsabilitatile acestora, cu respectarea cerintelor politicilor si procedurilor noastre interne, dar si a prevederilor legislatiei aplicabile in materie.

Datele cu caracter personal pot fi transmise, dupa caz,  catre:

  • Oficiul Registrului Comertului, Monitorul Oficial, alte autoritati ale statului;

  • Instantele judecatoresti sau altor autoritati ale puterii judecatoresti;

  • Secretariatul tehnic al sedintei AGA.

  • Furnizori de servicii, inclusiv perteneri contractuali cu care societatea a incheiat contracte in vederea platii dividendelor si expedierii corespondentei, societati bancare in vederea platii dividendelor, avocati, birouri de traduceri, alte servicii autorizate, dezvoltatori de servicii IT, administratori platforme IT / softuri utilizate pentru pastrarea evidentei actionarilor sau pentru exercitarea unor drepturi sau obligatii ale Societatii, raportate la actionariat, societati de arhivare alti destinatari imputerniciti expres de catre societate, In conformitate cu prevederile legislatiei aplicabile privind protectia datelor cu caracter personal si cu scopurile prelucrarii.

  • Auditori, consultanti sau institutii cu competente in realizarea de inspectii si controale asupra activitatii si activelor Arctic.


Depunem toate eforturile pentru a ne asigura ca toate entitatile cu care lucram stocheaza datele tale cu caracter personal in conditii de siguranta si securitate, limitate la informatiile cu caracter personal minime care sunt necesare pentru prestarea respectivelor servicii si fara a avea dreptul de a utiliza datele cu caracter personal in alt scop.


Transferul datelor cu caracter personal in strainatate


De fiecare data când oricare dintre datele tale cu caracter personal sunt transferate catre furnizori de servicii sau societati din cadrul grupului nostru situati In tari din afara SEE, UK si Elvetia, vom lua masuri pentru a ne asigura ca acestor date li se va acorda acelasi nivel de protectie ca si in cadrul legilor aplicabile de protectia datelor din SEE, UK si Elvetia, inclusiv clauzele contractuale standard adoptate de Comisia Europeana si va vor pune la dispozitie o copie la solicitare.


Securitatea prelucrarii datelor


Societatea te informeaza ca evalueaza si actualizeaza constant masurile de securitate implementate pentru a asigura o prelucrare a datelor cu caracter personal in conditii de siguranta si securitate.


Cat timp vom pastra datele tale?


Datele tale cu caracter personal vor fi prelucrate cel putin pe durata detinerii calitatii de actionar precum si ulterior, pe perioada de existenta a societatii, atata timp cat sunt necesare pentru scopul pentru care le-am retinut si anume de a respecta obligatiile pe care societatea le are fata de actionarii sai.

Documentele finanicar-contabile se vor pastra pe o perioada de maxim 10 ani, conform legislatiei in materie.

Dupa expirarea acestor perioade, datele tale vor fi anonimizate/sterse, atat timp cat nu mai sunt necesare pentru alte scopuri, in conformitate cu legile aplicabile, inclusiv in scopul indeplinirii oricaror cerinte legale, de reglementare, contabile, de raportare, de arhivare ori pentru protejarea unui drept in justitie, pe care societatea le va putea avea.


Drepturile tale legate de datele prelucrate


Sub rezerva conditionarilor si limitarilor prevazute de legea aplicabila, ai dreptul de a solicita oricand accesarea (poti afla ce date prelucram despre tine), rectificarea (atunci cand nu mai sunt de actualitate) sau stergerea datelor tale cu caracter personal, precum si restrictionarea prelucrarii acestora (de ex. atunci cand contesti exactitatea datelor tale, pe perioada de timp in care vom verifica exactitatea datelor) sau dreptul de a te opune prelucrarii de catre noi a datelor tale cu caracter personal. Poti de asemenea sa soliciti portabilitatea datelor (o copie a datelor intr-un format care poate fi citit automat) si sa contesti anumite decizii automate pe care le-am putea adopta in ceea ce te priveste, daca respectivele decizii au efecte juridice sau consecinte de o insemnatate similara. Noi nu desfasuram un astfel de proces decizional automatizat dar, in cazul in care vom face acest lucru, iti vom comunica intr-un mod clar cazurile in care sunt luate astfel de decizii.


Solicitarile legate de drepturi trebuie depuse in scris folosind datele de contact din sectiunea „Date de Contact” de mai jos.

Ai de asemenea dreptul de a depune o plangere la autoritatea de supraveghere a protectiei datelor din tara ta de resedinta. In Romania, autoritatea de supraveghere este Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal.

Daca ne pui la dispozitie datele cu caracter personal ale unor terte parti, trebuie sa te asiguri ca notifici respectiva terta persoana inainte de a ne comunica datele sale personale, prezentandu-i acesteia prezenta Nota de Informare.


Datele de Contact


In cazul in care doresti sa afli mai multe despre operatiunile noastre de prelucrare si angajamentul nostru de mentinere a confidentialitatii, poti contacta Responsabilul cu Confidentialitatea Datelor trimitand un e-mail la: privacy@arctic.ro.

Poti, de asemenea, sa ne scrii la: ARCTIC S.A. Romania, judetul Dambovita, orasul Gaesti, str. 13 Decembrie nr. 210.


In cazul in care doresti sa afli orice alte informatii necesare cu privire la calitatea ta de actionar, te rugam sa accesezi https://www.arctic.ro/compania Sectiunea “Investitori”.




Shareholders privacy notice



According to the legal requirements concerning the personal data processing and the free circulation of these data, the Company Arctic S.A. (further on designated the "Company"), having its headquarters in Romania, Dambovita county, Gaesti, no. 210, 13 Decembrie St., registered at the Trade Register at no. J15/253/1991, has the obligation to manage the personal data which you provide to us concerning your quality of shareholder or its representative, in safe conditions and only for the specified purposes.


This Privacy note describes the way how the company uses, distributes, protects and processes the personal data which it can collect in the context of the unitary organization of the record of the shareholders and of the shares of the joint stock companies, concerning the following categories of data subjects:

  • Its shareholders, natural persons;

  • The legal representatives of its shareholders;

  • The general or special proxies, the assignees or the successors of the shareholders of the company;



For what we will use your data (processing purposes) and on what we rely when we use them (legal ground):


The company uses your persolnal data to fulfill the legal obligations concerning the unitary organization of the record of the shareholders and of the shares of the joint stock companies, for the folllowing purposes:

  • Record in the Register of the Shareholders, modification/correction of certain information concerning the shareholders; issue of extract from the Register of the Shareholders;

  • Verification of the quality of shareholder;

  • Valid alienation of the shares;

  • Issue of the shareholder certificate;

  • Calculation, record, distribution and payment of the dividends according to the number of shares owned by each shareholder, according to the Decision of the Ordinary Meeting of the Shareholders, with the observance of the legal requirements;

  • Summons and performance of the meetings of the General Assembly of the Shareholders;

  • Sending of the special powers of attorney and/or of the ballots by correspondence and/or of the representation bulletins within the General Assembly of Shareholders;

  • Supply of useful information, keeping of the communication with the shareholders;

  • Ensurance of the required safety actions;

  • Fulfilling of other legal obligations of the company, such as the reports of the company, the audit and risk management.


What personal data do we use?


  • Personal identification data:surname, name, personal identification number (as the case may be, its equivalent, according to the applicable national legislation), serial and number of the identity document (identity card, passport /identity card for the Romanian citizens or, as the case may be, passport/residence permit for the foreign citizens), birth place and date, domicile and residence (for the people with another citizenship than the Romanian one, it is mentioned, as the case may be, also the date since the person established his/her residence in Romania, the citizenship);

  • Financial personal data:information concerning the bank account; details concerning the dividends;

  • Held position, based on which the processing is performed(shareholder, legal representative of the shareholder, special or general proxy of the shareholder, successor, assignee, etc.);

  • Opinions, questionsasked to the processor, according to the held position;

  • Information concerning the actions and modifications in holding the ownership of the shares (irrespective of the legal nature of transferring the ownership - assignment, succession and others),

  • Details from the documents based on which are certified the performed records and the held position;

  • Details concerning the organization of the Ordinary/Extraordinary General Assembly(details concerning the postal voting; reports and yearly financial statements, etc.);

  • Handwritten and electronic signature(the extended electronic signature incorporated according to Law 455/2001 can be processed, in the cases when the shareholders registered in the Register of the Shareholders have the possibility to express and send their vote concerning the items on the agenda of the General Assembly of the Shareholders and by mail);

  • Contact data(address, telephone number, e-mail).


Also, during the access inside the company as visitors, personal data are processed, with the purpose of monitoring/safety of the persons, areas and/or goods, by the access to video surveillance systems (operations of video images processing), and by access cards or Registers concerning the access.


To whom will we send your personal data?


In order to observe the confidentiality, your personal data will be collected only by the persons who need to know such information, keeping in mind their responsibilities, with the observance of the requirements of our internal policies and procedures, as well as of the stipulations of the applicable laws.

The recipients of the personal data might include:

  • The Trade Register Office, the Official Gazette, other authorities of the state;

  • The courts or other authorities of the judicial power;

  • The technical secretariat of the General Assembly of the Shareholders’ meeting.

  • Suppliers of services, including contract partners with which the company has concluded contracts in order to pay the dividends and to dispatch the correspondence, banking companies in order to pay the dividends, lawyers, translation offices, other authorised offices, IT services developers, IT platforms administrators/software used for keeping the record of the shareholders or for exercising rights or obligations of the Company, reported to the shareholders, archiving companies, other recipients expressly authorized by the company, according to the stipulations of the applicable laws concerning the personal data protection and the purposes of the processing.

  • Auditors, consultants or institutions with competences in performing inspections and controls related to the Arctic business and assets.


We are making every effort to ensure that all the entities with which we work store your personal data in conditions of safety and security, limited to the minimum personal information which are required to perform those services and without having the right to use the personal data for another purpose.


International Transfers of Your Personal Data


Every time when we share your Personal Data with our affiliated companies or other companies with whom we contract, located outside the European Economic Area (“EEA”), UK or Switzerland, we will take steps to ensure that such data will be afforded the same level of protection as under applicable data protection laws within the EEA, UK or Switzerland, including, where applicable, contractual requirements set out in standard contractual clauses adopted by European Commission and we can give you a copy, if required.


How long will we keep your data?


Your personal data will be processed at least during the holding of the position of shareholder as well as subsequently, during the period of existence of the company, as long as they are necessary for the purpose for which we have held them namely to observe the obligations the company has to its shareholders.

The financial and accounting documents will be kept for a period of maximum 10 years, according to the relevant legislation.

After the expiry of this period, your data will be anonymized/cancelled, as long as they are not required for other purposes, according to the applicable laws, including for the purpose of fulfilling any legal requirements, of regulation, accounting, reporting, archiving or for the protection of a right in the justice, which Arctic might have.


Security of data processing


Arctic informs you that it evaluates and updates constantly the implemented security actions to ensure a personal data processing in conditions of safety and security.


Your rights concerning the processed data


Under the reserve of the conditions and limitations stipulated by the applicable law, you have the right to ask anytime the access (you can find out what data we are processing about you), the correction (when the data is not up to date) or the cancellation of your personal data as well as the restriction of its processing (for ex. when you contest the accuracy of your data, for the period of time when we will check the accuracy of the data) or the right to oppose to the processing by us of your personal data. You can also ask the portability of the data (a copy of the data in a format which can be read automatically) and claim certain automatic decisions which we might make concerning you, if those decisions have legal effects or consequences of a similar meaning. We do not perform such an automatic decision process, but in case we will perform it, we will inform you clearly about the cases when such decisions are made.


The requests concerning the rights must be submitted in written using the contact data in the section „Contact data” below.


You have also the right to submit a claim to the Supervisory Authority of Data Protection in your residence country. In Romania, the supervisory authority is the National Supervisory Authority of Personal Data Processing.


If you provide to us the personal data of third parties, you must make sure to notify that third party before advising us its personal data, by submitting this Information Note to it.


Contact data


If you would like to know more about our data processing operations and our commitment of confidentiality keeping, you can contact the Data Confidentiality Responsible by sending an e-mail to: privacy@arctic.ro.

You can also write to us at the address: ARCTIC S.A. Romania, Dambovita county, Gaesti, no. 210, 13 Decembrie Street.


If you would like to know more about shareholders, please access https://www.arctic.ro/compania, “Investitori” Section.