Ce trebuie sa mancam in sezonul rece

Ce trebuie sa mancam in sezonul rece
Ce trebuie sa mancam in sezonul rece
https://www.arctic.ro/blog/wp-content/uploads/2019/01/morcov-e1547724369339.jpg
January 17, 2019
Arctic

In timpul iernii trebuie sa acordam o atentie mai mare alimentatiei decat in restul anotimpurilor. Din cauza frigului, organismul nostru poate suferi diverse carente, care ne fac mai predispusi la frig si la diverse forme de viroze. Iti prezentam mai jos un ghid care sa te ajute sa alegi ce sa alimente sa incluzi in […]

In timpul iernii trebuie sa acordam o atentie mai mare alimentatiei decat in restul anotimpurilor. Din cauza frigului, organismul nostru poate suferi diverse carente, care ne fac mai predispusi la frig si la diverse forme de viroze. Iti prezentam mai jos un ghid care sa te ajute sa alegi ce sa alimente sa incluzi in alimentatia ta si a familiei tale in sezonul rece.

Legume bogate in antioxidanti si vitamine

Sursa foto: unsplash.com

Legumele radacinoase sunt cunoscute pentru o concentratie mare de vitamine, minerale si carotenoizi. Telina, morcovii, napii, ridichiile si pastarnacul sunt surse de fibre, vitamina C, E si K. Acestea pot fi consumate in supe, salate, tocanite, rumenite la cuptor sau chiar crude.

Un aliment-cheie in lunile de iarna sunt ridichiile. Ridichea alba e dulce si este o sursa bogata de fibre si fier, poate fi folosita in salate. Iar ridichea neagra este iute, contine vitamina C si este unul dintre cei mai puternici antioxidanti.

Fructe si legume bogate in vitamina C

Sursa foto: unsplash.co

Fructele si legumele bogate in vitamina C intaresc sistemul imunitar si ne feresc de raceli si gripe. O gasim in ardei gras, broccoli, rosii, coacaze negre, ceapa, kiwi, portocale, lamai, mandarine, verdeturi, conopida, cimbru, patrunjel, catina.

Toate acestea pot fi consumate in salate de tot felul, preparate de genul ardei umpluti, broccoli si conopida gratinata la cuptor, iar catina o putem pune in borcanul de miere si putem lua o lingurita in fiecare dimineata pe stomacul gol. Catina, supranumita si ginsengul romanesc, are un continut mare de vitamina C, fiind considerata un vaccin antigripal natural. Daca nu gasim catina, putem opta pentru portocale, grepfruturi, clementine si lamai. Acestea sunt o sursa bogata de vitamina C, vitamina A si fibre.

Putem face un smoothie in fiecare dimineata dintr-un amestec de portocale, catina, mere, lamai, portocale si ce alte fructe mai avem prin casa. Astfel, incepem ziua plini de energie si gata pentru frigul de afara.

Legume antiseptice

Cartofi dulci

Sursa foto: unsplash.com

Cultivati din Asia, America si Rusia, cartoful dulce are o cantitate semnificativa de betacaroten, calciu, fier, fibre, fosfor, magneziu si vitamina E. Poate fi gatit sub forma de piure sau in supe creme, dar si in deserturi, poate fi si prajit, si pus la cuptor, sau transformat in chipsuri sanatoase pentru cei mici.

Usturoi 

Sursa foto: unsplash.com

Usturoiul este deja o planta cunoscuta pentru proprietatile sale antiseptice. Este un mijloc preventiv impotriva bolilor cardiovasculare, tulburarilor digestive si poate combate raceala si grupa. Il putem folosi drept condiment in fripturi sau alte preparate asemanatoare, sau chiar ca ingredient principal in supele creme si sosurile pentru mancarurile noastre preferate.

Alimente bogate in minerale

Sursa foto: unsplash.com

Organismul nostru are nevoie de minerale ca sa treaca cu bine peste sezonul rece. Acestea se gasesc in fructe de mare, scoici, sardine, seminte de floarea soarelui, nuci, paine, ovaz, ghimbir, nuci, paine, peste, carne si oua. Iarna este un sezon greu pentru toata familia.

Cel mai important este sa ne hranim corespunzator, sa ne imbracam bine si sa fim odihniti. In special atunci cand ne expunem la temperaturi cu minus. In plus, atunci cand stocam ceva in frigider pentru mai mult timp, ar trebui sa avem grija sa le incalzim intotdeauna pe aragaz, sau la cuptorul cu microunde pentru a preveni guturaiul.