Ce alimente nu trebuie sa iti lipseasca din frigider in aceasta primavara

Publicat la data de: 03/29/2018, 08:15

Autor: Arctic

Ce alimente nu trebuie sa iti lipseasca din frigider in aceasta primavara
Ce alimente nu trebuie sa iti lipseasca din frigider in aceasta primavara
https://www.arctic.ro/blog/wp-content/uploads/2018/03/Beko-Ce-alimente-nu-trebuie-sa-iti-lipseasca-din-frigider-in-aceasta-primavara_1.jpg
February 13, 2019
Arctic

Este primavara, inseamna ca a venit momentul sa iti colorezi frigiderul in verde. Beneficiaza de toate legumele proaspete, pline de nutrienti valorosi pentru sanatatea ta si consuma-le intr-un mod cat mai variat. Schimba destinatia din care iti faci aprovizionarea. Mergi saptamanal la piata si cumpara produse din recolta producatorilor locali. Acestea sunt cele mai bogate […]

Este primavara, inseamna ca a venit momentul sa iti colorezi frigiderul in verde. Beneficiaza de toate legumele proaspete, pline de nutrienti valorosi pentru sanatatea ta si consuma-le intr-un mod cat mai variat. Schimba destinatia din care iti faci aprovizionarea. Mergi saptamanal la piata si cumpara produse din recolta producatorilor locali. Acestea sunt cele mai bogate din punct de vedere nutritional, deoarece sunt culese la momentul optim si sunt accesibile intr-un timp foarte scurt.

In perioada martie – mai pietele abunda de verdeturi. Semnalul este unul clar. Este momentul sa uitam de alimentele grele, bogate in grasimi, necesare organismului pentru a face fata temperaturilor scazute,pe care le-am consumat pe parcursul iernii. Soarele de afara ne invita sa renuntam la hainele groase, dar si la aces tip de alimentatie. Spanacul, urzicile, loboda, salata verde, ridichiile sunt din plin pe tarabele din piata. Sunt foarte accesibile ca pret si le poti gati in moduri diverse. Include in alimentatia familiei tale: salatele, ciorbele de legume, mancarea de spanac, stevie si urzici sau consuma aceste plante verzi foarte bogate din punct de vedere nutritiv sub forma de sucuri, in combinatie cu alte fructe si legume.  

Asadar, include pe lista ta de cumparaturi:

Verdeturi

Ridichi

Sparanghel

Mazare

Capsuni

Energizeaza-te apeland la o alimentatie usoara, bogata in legume si fructe de sezon. Bucura-te de gustul lor si gateste-le cat mai divers. Incearca gusturi si retete noi.

 

Verdeturi

Beko - Ce alimente nu trebuie sa iti lipseasca din frigider in aceasta primavara_2

Sursa foto: pexels.com

Frunzele verzi sunt foarte concentrate in nutrieti, dar foarte sarace in calorii, lucru care le face ideale pentru introducerea in alimentatie, in special daca iti doresti sa pierzi cateva kilograme si sa castigi o doza importanta de sanatate si vitalitate.

Iata cateva motive pentru care ar trebui sa le consumi zilnic:

  • Sunt bogate in vitaminele A, C, E si K, care au efecte benefice in stimularea sistemului imunitar, mentinerea sanatatii pielii, regenerare celulara, sustinerea circulatiei optime a sangelui si prevenirea bolilor cardiovasculare;
  • Sunt o sursa excelenta de minerale: calciu, magneziu, potasiu. Vegetalele cu frunze verzi contin o cantitate mare din aceste minerale si sunt o alternativa foarte buna la produsele lactate. Persoanele care sufera de intoleranta la lactoza isi pot lua aportul necesar de calciu consumand astfel de alimente. Astfel, te bucuri de oase sanatoase, muschi puternici si foarte multa energie;
  • Contin fibre. Acestea sunt responsabile de un bun tranzit intestinal si joaca un rol important in mentinerea starii de satietate, motiv pentru care sunt recomandate persoanelor care doresc sa slabeasca;
  • Sunt sarace in calorii. Avantajul legumelor cu frunze verzi este ca sunt voluminoase, dar foarte sarace in calorii. Poti manca salata verde, mancare de spanac sau ciorba de loboda fara sa tii cont de cantitate.

Verdeturile care nu trebuie sa-ti lipseasca din frigider in aceasta primavara sunt:

  • Salata verde
  • Spanacul
  • Stevia
  • Urzicile
  • Loboda
  • Ceapa si usturoiul verde

Gandeste-te la aceste verdeturi ca la echivalentul unor suplimente cu multivitamine in varianta naturala. Consuma-le atat crude, cat si gatite. In varianta cruda include-le in salate, pe care este ideal sa le mananci la masa de pranz drept garnitura si la masa de seara ca fel principal. De asemenea, le poti pune si in sucuri proaspete in combinatie cu fructe. Gatite le poti consuma sub forma mancarurilor, ciorbelor sau supelor.

 

Ridichi

Beko - Ce alimente nu trebuie sa iti lipseasca din frigider in aceasta primavara_3

Sursa foto: pexels.com

Ridichiile sunt in exclusivitate o leguma a primaverii. Cu greu ne mai putem bucura de gustul lor in alta perioada a anului. Acestea sunt foarte sarace in calorii, asa ca poti manca oricate doresti. Au un continut mare de potasiu, vitamina B6 si vitamina C. De asemenea, sunt si o sursa foarte buna de fibre.

Ridichiile sunt delicioase in salate sau ca atare. Au o textura crocanta datorita continutului ridicat de apa si un gust proaspat, usor intepator, care completeaza perfect salatele de tip laptuca. Le poti consuma fara restrictii. Sunt excelente pentru a avea o alimentatie sanatoasa de sezon.

 

Sparanghel

Beko - Ce alimente nu trebuie sa iti lipseasca din frigider in aceasta primavara_4

Sursa foto: unsplash.com

Sparaghelul este unul dintre superalimentele primaverii. Acesta este foarte bogat in vitaminele A, C, E, K si B6, folati, fier, cupru, calciu, proteine si fibre. Datorita acestor compusi, este o adevarata sursa de sanatate pentru organism. Este ideal in curele de slabire datorita numarului mare de nutrienti si continutului redus de calorii si ajuta la intarirea sistemului imunitar.

Aceasta poate fi preparat pe gratar, sotat, pregatit la abur. Il poti combina cu proteine animale, carne slaba sau oua, sau il poti integra in diverse preparate precum supe creme sau quiche-uri.

 

Mazare

Beko - Ce alimente nu trebuie sa iti lipseasca din frigider in aceasta primavara_5

Sursa foto: pixabay.com

Mazarea face parte din familia leguminoaselor alaturi de fasole, linte si naut. Spre deosebire de acestea din urma, mazarea contine mai putine calorii, fiind ideala in curele de slabire, dar si pentru un stil de viata sanatos. Desi ne putem bucura de gustul si proprietatile acestei legume pe tot parcursul anului, deoarece se pastreaza foarte bine congelata, primavara avem ocazia sa o mancam proaspata si sa beneficiem la maxim de nutrientii care se gasesc in compozitia sa.

Pe langa proteine, mazarea contine si multe fibre, vitamine si minerale. Ai din plin vitamina C, fibre, vitamina K, A, vitamine din grupul B si minerale precum calciu, fier, cupru, zinc sau mangan. Mazarea este un aliment excelent pentru persoanele care au un colesterol crescut. De asemenea, este foarte utila in preventia osteoporozei.

 

Capsuni

Beko - Ce alimente nu trebuie sa iti lipseasca din frigider in aceasta primavara_6

Sursa foto: unsplash.com

Capsunile sunt vedetele primaverii. Cand vine vorba de acestea, bun inseamna si sanatos. Acest fruct iubit de majoritatea persoanelor este o adevarata binefacere pentru sanatate, dar mai ales un rasfat pentru gust. Capsunile sunt foarte versatile, putand fi incluse in foarte multe tipuri de preparate, in special deserturi, insa cel mai recomandat este sa le mananci crude pentru a te bucura in totalitate de beneficiile acestora. Contin vitamina C, magneziu si potasiu. Capsunile au efecte benefice in cresterea nivelului colesterolului bun (HDL), scaderea tensiunii arteriale si ofera protectie impotriva cancerului.

Daca vrei sa te bucuri de efectele lor benefice si de gustul delicios pe tot parcusul anului, le poti congela. Procesul de inghetare pastreaza cea mai mare parte din proprietatile nutritive ale acestora.

 

Deoarece legumele cu frunze verzi sunt usor persabile, este important sa respecti cateva recomandari privind stocarea acestora, pentru a te asigura ca isi pastreaza textura, gustul si proprietatile mai multe zile la rand.

  • Spala-le si usuca-le foarte bine in servetele de hartie. Le poti depozita in frigider si nespalate, dar curatarea prealabila iti va usura munca in serile cand vrei sa prepari rapid o salata pentru cina.
  • Incearca sa nu indepartezi radacinile sau tijele, deoarece au un rol important in mentinerea prospetimii.
  • Impacheteaza frunzele de salata in servete de hartie si depoziteaza-le in pungi de plastic. Hartia va absorbi umezeala si va impiedica vestejirea acestora. De asemenea, este bine sa faci cateva gauri in punga pentru a permite patrunderea aerului.
  • Foloseste compartimentul frigiderului destinat legumelor si fructelor. Acesta asigura cele mai bune conditii de depozitare.

In aceasta primavara, incarca-te cu multa energie consumand alimente proaspete, de sezon, de preferinta de la producatori locali. Profita de aceasta perioada minunata, foarte bogata in legume ce contin nutrienti valorosi si energizeaza-te pentru a petrece timp in aer liber impreuna cu familia ta.