Alimente care te fac mai puternic in fata racelii

Publicat la data de: 12/12/2017, 08:40

Autor: Arctic

Alimente care te fac mai puternic in fata racelii
Alimente care te fac mai puternic in fata racelii
https://www.arctic.ro/blog/wp-content/uploads/2017/12/Alimente-care-te-fac-mai-puternic-in-fata-racelii-featured-image.jpg
February 13, 2019
Arctic

Ni s-a intamplat tuturor sa racim. Tuse, nas infundat, dureri de cap si in gat, toate aceste simptome, desi trecatoare, sunt foarte neplacute. Din toamna pana in primavara, suntem expusi la posibilitatea de a contacta un tip de viroza. Copiii si varstnicii sunt cei mai vulnerabili, insa nici adultii nu fac exceptie. Cum putem preveni […]

Ni s-a intamplat tuturor sa racim. Tuse, nas infundat, dureri de cap si in gat, toate aceste simptome, desi trecatoare, sunt foarte neplacute. Din toamna pana in primavara, suntem expusi la posibilitatea de a contacta un tip de viroza. Copiii si varstnicii sunt cei mai vulnerabili, insa nici adultii nu fac exceptie.

Cum putem preveni sau ameliora episoadele de raceala? O alimentatie sanatoasa, bogata in vitamine si antioxidanti este cel mai la indemana remediu. Aceasta poate preveni manifestarea virozei, sau ne poate ajuta sa o depasim mai usor, atunci cand este instalata deja. Alimentele naturale, cu efect antioxidant si antiinflamator, atenueaza simptomatologia, stimuleaza sistemul imunitar si grabesc insanatosirea.

In sezonul rece, ofera sprijin organismului tau, in primul rand hranindu-te sanatos. Exista o lista intreaga de alimente, condimente si ceaiuri benefice pentru intarirea sistemului imunitar. Sunt accesibile, gustoase si foarte usor de integrat in meniul zilnic al familiei. Unele poti fi consumate proaspete, cum sunt fructele, in timp ce legumele si condimentele pot fi folosite cu succes ca ingrediente in diverse preparate.

Inspira-te din propunerile de mai jos si include cat mai multe din aceste alimente in lista ta de cumparaturi pentru sezonul rece.

 

1. Alimente bogate in vitamina C

Vitamina C are rol antioxidant, protejand corpul de actiunea virusurilor si a bacteriilor.  Aceasta este hidrosolubila, de aceea este recomandat ca aportul in organism sa se realizeze prin consumul de fructe si legume, care au un continut mare de apa, necesar absorbtiei sale optime.

Fructele din categoria citricelor sunt cele mai populare surse de vitamina C. Au un gust delicios, sunt usor de gasit si pot fi consumate ca atare sau sub forma de sucuri obtinute prin presare la rece. Cand mergi data viitoare la cumparaturi, pune in cos din abundenta: portocale, grapefruit, mandarine, clementine.

O alternativa sunt si fructele de padure, in special coacazele. In aceasta perioada le gasesti congelate, insa nu este nicio problema. Metodele moderne de congelare fac ca produsele sa isi pastreze cea mai mare parte din proprietati. Nu trebuie sa le dezgheti, ci pur si simplu sa le adaugi in blender pentru a prepara un smoothie proaspat, ce abunda in nutrienti.

Mai putin populare in ceea ce priveste continutul de vitamina C, dar la fel de valoroase, sunt si legumele. Ardeiul gras, broccoli, conopida sau cartofii sunt cateva exemple. Gateste cat mai des preparate pe baza lor. Supele, mancarurile de legume sau sufleurile sunt variante gustoase si sanatoase, simplu de realizat, pe care le poti pregati cu usurinta pentru familia ta.

 

2. Condimente

Condimentele sunt foarte valoroase in prevenirea si tratarea racelilor. Acestea stimuleaza un raspuns de vindecare din partea organismului datorita proprietatilor lor antiinflamatoare, antibacteriene, antivirale si tonice.

Turmericul este recunoscut pentru efectele antiinflamatorii si de stimulare a sistemului imunitar. Il poti adauga in diverse preparate pentru un plus de gust. Merge excelent cu pui sau cu legume. De asemenea, il poti amesteca cu lapte usor caldut si putina miere, il poti pune in smoothie-uri sau in sucuri de fructe, in special in cele care contin citrice. Ce trebuie sa retii, este ca piperul potenteaza efectul turmericului. Nu uita sa adaugi putin in orice reteta, care il include.

Ghimbirul proaspat este de un real ajutor in cazul problemelor respiratorii si acceselor de tuse. Il poti consuma sub forma de ceai, adaugat in sucuri sau direct in mancare.  Acesta stimuleaza circulatia sangelui. Usor iute, ghimbirul ajuta la eliminarea mucusului, eliberand caile respiratorii.  

Scortisoara este benefica atunci cand tusesti si ai gatul inflamat, deoarece grabeste procesul de vindecare. Ajuta la dizolvarea mucusului, ameliorand tusea iritativa si congestia cailor respiratorii. O poti adauga in diverse preparate sau o poti consuma pulbere, presarata peste o salata de fructe sau ca extra condiment, pentru a da mai multa valoare nutritionala si gust smoothie-urilor de sezon.

 

 

3. Miere

Mierea este utilizata de peste 2000 de ani pentru proprietatile sale medicinale. Aceasta are calitati antivirale, antiseptice si antimicrobiene. De aceea, este recomandata in special pentru tratarea durerilor in gat. Consistenta mierii ii permite acesteia sa actioneze local, in timp ce gustul dulce activeaza terminatiile nervoase cu rol in prevenirea acceselor de tuse.

Mierea este si un foarte bun tonic. Atunci cand esti racit, ai nevoie de un  plus de energie. O lingurita de miere in combinatie cu lamaie, scortisoara sau ghimbir, iti va reda vitalitatea.

 

4. Produse probiotice

Suplimentarea cu probiotice a alimentatiei este o modalitate excelenta de a preveni racelile. Efectul lor benefic s-a observat atat in cazul copiilor, cat si al adultilor.

Aceste bacterii prietenoase, pe care le gasim cu precadere in produsele fermentate, mentin sanatatea florei intestinale, care are un rol foarte important in ceea ce priveste actiunea sistemul imunitar. Intestinul este prima linie de aparare intre corp si mediu. Dat fiind acest lucru, este indicat sa sprijinim inmultirea bacteriilor bune pentru asigurarea unei protectii cat mai eficiente impotriva agentilor patogeni. O dieta corecta ne ajuta sa facem acest lucru.

Lactatele fermentate, iaurtul, chefirul, laptele batut, sunt surse foarte bune de probiotice, pe care le poti consuma chiar si din mers, ca mic dejun sau ca gustare. Nici muraturile nu trebuie sa iti lipseasca de pe masa in sezonul rece. Acestea completeaza perfect preparatele mai grele specifice perioadei, in timp ce asigura si un aport notabil de bacterii benefice in organism.

 

5. Alimente care contin Zinc

Zincul este un mineral care impiedica virusurile sa se inmulteasca si sa provoace infectii, stimuland in acelasi timp si sistemul imunitar. Daca raceala este deja instalata, zincul actioneaza in vederea ameliorarii simptomelor si a scurtarii timpului de vindecare.  

Alimente cu un continut ridicat de zinc sunt: fasolea boabe, lintea, mazarea, semintele de dovleac, cerealele integrale, nucile, carnea de vita, de curcan si ouale. Nu le pierde din vedere, atunci cand iti faci cumparaturile.

 

6. Ceaiuri

Ceaiul este cel mai comun remediu cand vine vorba de raceala. Este un mod bun de a creste aportul de lichide in organism si de a beneficia de proprietatile vindecatoare ale plantelor. Imediat dupa ce vei bea o cana de ceai cald, vei observa o ameliorare a durerilor in gat si eliberarea cailor respiratorii.

Fa-ti un ceai de musetel si bucura-te de efectul sau calmant si relaxant. Ceaiul de menta iti va usura respiratia, iar cel de echinaceea iti va stimula sistemul imunitar sa lupte cu raceala, datorita rolului antiinflamator si antibacterian.  

Ceaiul verde, ceaiul negru si ceaiul alb contin o categorie de antioxidanti cunoscuta drept catehine, care sustin insanatosirea organismului, dincolo de atenuarea imediata a simptomelor.

 

Alimentele pot oferi un real sprijin organismului nostru. Acestea ne pot ajuta sa prevenim o raceala sau sa grabim procesul de vindecare. Alege-le pe cele naturale, bogate in antioxidanti, care asigura o buna functionare a sistemului imunitar. Include-le in meniul zilnic al familiei tale, pentru a va mentine puternici si sanatosi.