5 retete de supe pentru sezonul rece

Publicat la data de: 11/21/2018, 09:12

Autor: Arctic

5 retete de supe pentru sezonul rece
5 retete de supe pentru sezonul rece
https://www.arctic.ro/blog/wp-content/uploads/2018/11/bowl-broth-cooking-209540.jpg
January 22, 2019
Arctic

Iarna isi face deja simtita prezenta si mancarurile reci, rapide sunt inlocuite cu cele calde. Daca te trezesti intrebandu-te ce supe sa mai gatesti iarna aceasta, avem o lista intreaga de sugestii pentru tine. Supele sunt o solutie ideala pentru atunci cand timpul nu ne permite sa pierdem ore in sir in bucatarie. Cele mai […]

Iarna isi face deja simtita prezenta si mancarurile reci, rapide sunt inlocuite cu cele calde. Daca te trezesti intrebandu-te ce supe sa mai gatesti iarna aceasta, avem o lista intreaga de sugestii pentru tine. Supele sunt o solutie ideala pentru atunci cand timpul nu ne permite sa pierdem ore in sir in bucatarie. Cele mai usor de preparat sunt supele-crema. Urmatoarele retete se prepara in mai putin de 40 de minute, doar cu produsele Arctic.

20-11_Arctic

Legumele cele mai cautate iarna sunt: usturoiul, ceapa, conopida, morcovii si cartofii. Intotdeauna trebuie sa avem legumele acestea in frigider fiindca ne ajuta sa facem fata ma bine frigului.

Supa de usturoi

Supa de morcovi

Supa de cartofi copti

Supa de conopida

Supa de ceapa

Supa de usturoi               

Sursa foto: www.pexels.com

Usturoiul este recomandat pentru raceala, dar si pentru afectiuni digestive, gripa, bronsita, tuse, febra, hipertensiune, diabet, guta si gastrita, fiind de asemenea, recomandat pentru fumatori.

In sezonul rece, o supa de usturoi poate face minuni pentru o raceala.

Ingrediente: 800 grame de usturoi, 1 ceapa, 2 linguri ulei vegetal, 50 ml de vin alb, 1 morcov sau un cartof, 400 ml de lapte, 250 smantana sau iaurt degresat, sare, piper, bacon (dupa gust).

  • Mai intai se curata usturoiul.
  • Se taie ceapa, in timp ce intr-o oala se incinge uleiul.
  • Cartoful se taie si el cubulete. Usturoiul si cartoful se adauga in oala, peste ceapa.
  • Se adauga apoi vinul alb si se lasa 2 minute la foc mediu.
  • Se adauga apa peste si se lasa la fiert aproximativ 8 minute.
  • Continutul se pune apoi in blender si se mixeaza pana  se obtine o pasta omogena.
  • La final se adauga smantana si bacon, dupa gust.

Salveaza ca PDF keyboard_arrow_right

Supa de morcovi

Sursa foto: www.pexels.com

Morcovul este o sursa bogata de vitamine: A, C, B1, B2, B6, PP, cat si saruri minerale, glucide, lipide, proteine. Acesta are efect tonifiant, vitaminizant, antiseptic, calmant, cicatrizant. E recomandat iarna pentru ca reda pofta de mancare si este un bun antioxidant.

Ingrediente: 600 grame de morcovi, 1 ceapa, 1 telina, 2 cartofi mari, 50 grame unt, sare, piper, condimente, marar, iaurt.

  • Se spala si se curata toate legumele. Se taie marunt morcovii, cartofii si telina.
  • Ceapa se taie bucatele si se pune la calit, in tigaie, impreuna cu untul.
  • Dupa cateva minute se adauga restul legumelor.
  • Dupa 1 minut, se toarna si apa si se lasa la fiert 8-9 minute.
  • Continutul oalei se varsa in blender si se adauga treptat iaurtul.
  • Se serveste cu marar.

Salveaza ca PDF keyboard_arrow_right

Supa de cartofi copti

 

Sursa foto: www.pexels.com

Cartoful are numeroase beneficii pentru sanatatea noastra. Contine fier, fosfor, calciu, magneziu si zinc.

Ingrediente: 500 grame de cartofi, 1 morcov, 1 legatura de patrunjel, 1 telina, 1 pastarnac, sare, o lingura de unt, verdeata, usturoi, ceapa, cuburi de branza Brie.

  • Se curata si se spala legumele.
  • Ceapa si usturoiul se pun in tocator.
  • Se taie cubulete si se pun la fiert intr-o oala de 1.5 l de apa rece, cu sare.
  • Cand s-au fiert se adauga unt si patrunjel verde tocat.
  • Se serveste fierbinte si se presara cubuletele de branza Brie la final.

Salveaza ca PDF keyboard_arrow_right

Supa de conopida

Sursa foto: www.pexels.com

Conopida are o concentratie mare de nutrienti, fiind bogata in antioxidanti, vitamina C si fitonutrienti. In plus, contine calciu, fosfor, vitamina K, acid folic si vitamina B6.

Ingrediente: 3 conopide mari, foi de dafin, 2 cartofi albi mari, sare, piper, smantana, 3-4 catei de usturoi, o ceapa mare, patrunjel.

  • Se taie ceapa si se caleste in oala la foc mic.
  • Se curata usturoiul si se pune in tocator, impreuna cu sarea, piperul si dafinul.
  • Se adauga toate acestea in oala.
  • Se calesc bine pana cand ceapa devine sticloasa.
  • Cartoful si conopida se taie cubulete si se asaza in oala.
  • Se calesc impreuna aproximativ 2-3 minute si apoi se adauga apa.
  • Toate acestea fierb 20 de minute.
  • Apoi cu ajutorul mixerului, se omogenizeaza compozitia.
  • Se serveste cu smantana si patrunjel pe deasupra.

Salveaza ca PDF keyboard_arrow_right

Supa de ceapa

Sursa foto: www.unsplash.com

Ceapa este unul dintre alimentele prezente constant in bucataria noastra. De cele mai multe ori o folosim ca sa dam gust mancarii. Este bogata in vitamina C si foarte indicata in prevenirea si tratarea racelii.

Ingrediente: 6 cepe potrivite, 3 catei de usturoi, 3 lingurite de oregano proaspat, 200 ml de vin alb sec, 200 grame de smantana slaba, 3 bucati de cartofi, apa, ulei de masline.

  • Intr-o oala se pun 2-3 lingurite de ulei, cat sa acopere suprafata.
  • Se spala, se curata si se taie ceapa, impreuna cu cartofii.
  • Cubuletele se lasa la calit 10 minute in oala.
  • Se da focul mai tare si se adauga vinul.
  • Apoi se amesteca pana la evaporare. Si se toarna apa.
  • Se pune si usturoiul proaspat taiat.
  • Se fierbe continutul 20 de minute.
  • Se pune in blender impreuna cu smantana si oregano-ul proaspat.

Salveaza ca PDF keyboard_arrow_right

La finalul oricarei dintre preparatele de mai sus, cel mai indicat este sa clatiti cu un jet de apa rece toate vasele si sa le puneti direct in masina de spalat vase.

Supele sunt mereu un aliment bun pe timpul iernii si usor de preparat. Pofta buna si iarna buna!